graag een vraagje over kindergeld.
mijn broer heeft het zo druk dat ik die vraag stel in zijn plaats.
mijn broer woont in tienen en is 43 jaar oud. is gertrouwd met een meisje van uit brazillie 36 jaar oud.
zij wonen ongeveer bijna 5 jaar samen.
zijn vrouw heeft 2 kinderen van haar zelf. uit brazillie. haar zoon is 17 en haar dochter 15 jaar oud.
mijn broer zelf heeft ook twee kinderen, een dochtertje van 5 jaar en een zoontje van 1 jaar.
hier het probleem.
de vrouw van mijn broer wenst nooit te gaan werken, heeft geen uitkering , zij heeft wel kindergeld van 4 kinderen.
de eerste dag dat haar kindergeld in aangekomen op haar rekening, koopt zij met al dat geld een dure I-Phone. of verbrast haar kindergeld aan andere prullen.
nadien heeft zij 0 Euro over aan kindergeld. natuurlijk onsta er ruzie in de famillie tot aan de deur van mijn ouders.
mijn broer ga full time werken en heeft een inkomen van 1800 euro netto per maand . hij besteed al zijn geld aan betalingen, leningen van zijn huis, alles wordt betaald.
hoe die dat voor elkaar krijgt weet ik niet maar, hij betaald dus alles zelf.
dat probleem is al jaren zo bezig, als hij thuiskomt moet hij zelf instaan voor heel het huishouden.
die zijn vrouw doet letterlijk niets, bij vriendinnen , op feestjes enz....
ik en mijn famillie hebben mijn broer al eindeloos raad gegeven maar niets werkt.
de vraag is wat kan mijn broer hiertegen doen ? naar het vrede gerecht gaan en het kindergeld zelf opeisen ?