aannemer komt bewust niet opdagen

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: aannemer komt bewust niet opdagen

#16 , 13 dec 2014 10:41

Als we een andere aannemer zouden nemen,hoe gaat dit dan met de 10jarige aansprakelijkheid in geval van problemen?? Kan de ene het niet op de nadere afschuiven??
Daar zou ik me op dit ogenblik het minst zorgen over maken, als uw dak maar dicht is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#17 , 28 dec 2014 18:54

Ondertss mail gestuurd naar aannnemer met de melding dat hij zijn beloftes niet nagekomen is en dat hij volgende week moet beginnen,en ook fotos van de situatie en de schade aan hout en dergelijke dat ik heb,heb ter info ook fotos bijgevoegd. Heb teruggekregen dat hij een week droog weer en minstens 10graden moet hebben. Heeft mij dus 6maanden aan het lijntje gehouden met als bedoeling om zich dan achter het weer te verschuilen. Dat is toch niet meer redelijk. Ergens aan beginnen en 6maanden later nog altijd niet afgewerkt hebben.

giserke
Berichten: 2434

#18 , 28 dec 2014 21:16

In dat geval laat maar door uw verzekering een schadedossier aanleggen om bij hem de schade op te vorderen.

Reclame

teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#19 , 28 dec 2014 21:56

is ruwbouw,nog geen brandverzekering

Lanox
Berichten: 3524
Juridisch actief: Nee

#20 , 29 dec 2014 10:12

Er wordt u hier nu al 3 weken verteld dat u een in gebreke stelling moet sturen. Zolang u dat niet doet kan men u hier juridisch niet verder helpen.

teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#21 , 29 dec 2014 12:17

oke bedankt,in gebrekestelling komt in orde

mbbs1024
Berichten: 475

#22 , 29 dec 2014 23:39

Je bent weer argumenten aan het zoeken om toch die aangetekende brief niet te sturen.
De aannemer zit ondertussen comfortabel en houdt je aan het lijntje, terwijl jij in de miserie zit.
Als je hem een aangetekende brief stuurt, ziet hij dat het menens is en zal hij misschien eindelijk in aktie schieten.

Ik heb dat gedaan voor een herstelling van de splinternieuwe laptop van mijn dochter.
De PC kwam terug na herstelling, en dezelfde fout zat er nog in (wel een moeilijk te vinden fout omdat het maar af en toe optrad)
Ik heb de PC terug naar de firma gebracht, en tegelijk een aangetekende brief met ingebrekestelling gestuurd, waarin ik eis dat de PC ofwel
op korte termijn hersteld wordt, of dat ze me de aankoopsom terugbetalen.
Ze hebben me dan onmiddellijk gekontakteerd en nog wat extra tijd gevraagd om te testen, omdat het om een moeilijk te vinden fout gaat.
Na een maand kreeg ik bericht dat de fout zich inderdaad bleef voordoen, en hebben ze me het aankoopbedrag terugbetaald.

teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#23 , 30 dec 2014 15:38

Net advocaat geraadpleegd en de zaak es uiteen gedaan,had dus al lang in actie moeten schieten,jullie hadden gelijk!!!

Samen ingebrekestelling opgesteld(in telegramstijl) en verstuurd via mail,gewone post en aangetekend om binnen de 10dagen te werken aan te vatten en af te ronden

Franciscus
Berichten: 38603

#24 , 30 dec 2014 17:11

En wat heeft die advocaat gekost?

teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#25 , 30 dec 2014 20:56

Franciscus,het was een eerste verkennend gesprek,laat ons het dus houden op een kleine bijdrage... :-)

teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#26 , 01 jan 2015 11:59

ben benieuwd hoe hij zal reageren,hijmoet de werken dus binnen de 10dagen aanvatten en voltooien(dagen weerverlet niet meegerekend) Ik vrewacht eigenlijk niet teveel ervan,zal de brief wss negeren.

chantika
Berichten: 961

#27 , 01 jan 2015 12:20

Het is momenteel bouwverlof, die dagen zullen ook wel niet mee tellen zeker?

teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#28 , 01 jan 2015 12:37

is zelfstandige die alleen werkt,werkt door(zelfs op feestdagen en zaterdagen)!!

Comité Shit
Berichten: 64

#29 , 01 jan 2015 12:45

Probeer eerst eens met een minnelijke schikking bij de Vrederechter. Kost niets en gaat vlug. Komt de aannemer niet opdagen kan U verdere stappen ondernemen.
Opgelet, ingeval de aannemer failliet moest verklaard worden kan U naar uw werken en uitgegeven geld fluiten.
Dura lex, sed lex

Comité Shit
Berichten: 64

#30 , 01 jan 2015 12:50

Sorry, had niet opgemerkt dat U reeds een advocaat had geraadpleegd. Lijkt mij inderdaad ook het beste.
Dura lex, sed lex

Terug naar “Andere”