aannemer komt bewust niet opdagen

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: aannemer komt bewust niet opdagen

#46 , 05 jan 2015 11:29

Alsook de 'waterwerende multiplex' dat de dakwerker heeft geplaatst begint op te zwellen door te lange blootstelling aan regenweer....
Deze zal zeker moeten worden vervangen. Zelfs waterwerende multiplex is niet 100 % waterdicht, en zal bij opdrogen zo wie zo beginnen zwellen. Ook zal hij niet meer zijn oorspronkelijke stevigheid hebben. Indien je wil voorkomen dat er iemand binnen een aantal jaren door het dak valt, zal je nieuwe platen moeten leggen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#47 , 05 jan 2015 12:40

Net info gehad van de architect dat de dakwerker donderdag zal komen om het plat dak tijdelijk af te dichten!?

Das ook geen oplossing hé voor mij,zolang het niet VOLLEDIG afgewerkt is kunnen er geen volgende werken uitgevoerd worden.En verliezen we tijd en geld! of zou dit gewoon een truc zijn om die ingebrekestelling te ontlopen en toch zogezegd aan de werken te beginnen binnen de 10dagen?

teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#48 , 11 jan 2015 20:31

De 10 dagen zijn ondertss verstreken,heb we het weer niet echt meegehad,paar dagen serieus regen en wind gehad.... De dakwerker heeft beloofd aan de architect dat ie donderdag ll ging komen,mede door het slechte weer is dit niet gebeurd. Wel heeft hij zijn kraan komen plaatsen...

Reclame

teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#49 , 14 jan 2015 08:56

Ondertss blijft hij maar zijn kat sturen en heb ik overal water binnen en kunnen we niet verder met de volgende werken. Wat doe ik nu het best?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#50 , 14 jan 2015 11:53

Het heeft de laatste dagen ook alsmaar geregend. Hier tegenover mij is ok en dakdekker aan het werk. Maandag heeft hij amper 3 uurtjes gewerkt, gister is hij niet komen opdagen, en vandaag is hij al na 2 uur terug vertrokken. als jij water binnenkrijgt wil dat ook zeggen dat het regent.

teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#51 , 14 jan 2015 17:46

Ja,maar het dak wordt verondersteld van dicht te zijn,door het gebrande dampscherm. Dat is het dus niet

teneinderaad1
Topic Starter
Berichten: 28

#52 , 27 jan 2015 20:45

Dakwerker is ffkes komen voortdoen vorige week en deze week,onder druk van architect. maar nu regent het altijd en zal het dus afwachten worden tot het droger EN warmer weer wordt .... Maart-april? Nu is mijn vraag,als de werken dan bijv afgewerkt zijn,en hij stuurt zijn factuur,moet ik di dan betwisten omdat we X-aantal maanden extra moeten huren hebben,en extra kosten gemaakt hebben? Kan ik dit zomaar,of moet dit via VR?

Dank

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#53 , 28 jan 2015 08:49

Zomaar kan je dat niet, tenzij aannemer hiermede schriftelijk zijn akkoord heeft gegeven. Je zal via VR moeten.
Zorg dan wel dat je alle bewijzen bij de hand hebt (koppies van aangetekende brieven aan aannemer, rekeningen van hotel, werfverslagen architect, lijst van aangerichte schade met kostprijsraming)

giserke
Berichten: 2434

#54 , 28 jan 2015 09:32

Dakwerker is ffkes komen voortdoen vorige week en deze week,onder druk van architect. maar nu regent het altijd en zal het dus afwachten worden tot het droger EN warmer weer wordt .... Maart-april? Nu is mijn vraag,als de werken dan bijv afgewerkt zijn,en hij stuurt zijn factuur,moet ik di dan betwisten omdat we X-aantal maanden extra moeten huren hebben,en extra kosten gemaakt hebben? Kan ik dit zomaar,of moet dit via VR?

Dank
U stuurt hem dan een factuur terug voor de opgelopen schade door zijn nalatigheid.

Terug naar “Andere”