problemen brievenpost

artemis
Berichten: 3294

Re: problemen brievenpost

#16 , 21 nov 2014 17:27

Ja het is wel een erg bizar maar zeer vervelend probleem. Een mens zou een soort van chip in een aantal testbrieven willen kunnen steken om ze daarna te kunnen traceren...
Lap. Vandaag weer een e-mail dat mijn post terug naar afzender is gestuurd.
Brochures van Koning Boudewijnfonds.
In de e-mail vermelden ze me ter controle de gegevens die op hun omslag stonden en die zijn honderd percent correct en volledig.
Buren hebben deze problemen niet.....
Het is een raadsel.

Het lokaal postkantoor beweert dat er door hen niets werd teruggestuurd....
@roharro, je hebt toch niet toevallig je post tijdelijk naar een ander adres laten doorsturen?
Neen. Niks laten doorsturen, niks gewijzigd.
Woon al 37 jaar op dit adres.
Ik stelde de vraag omdat ik grote problemen heb gehad met mijn post nadat ik die 3 maanden had laten doorsturen naar mijn moeder tijdens een verblijf in het buitenland (niet verhuisd dus). De data die ik had opgegeven bij de post waren zoiets als van 15/1 tot 9/4, net geen volle 3 maanden dus en daarna mocht mijn post gewoon naar mijn adres. Dat doorsturen gebeurde probleemloos. Na thuiskomst kreeg ik wel terug post maar dat was bitter weinig. Ik stond er niet meteen bij stil omdat ik nog met mijn hoofd in het buitenland zat…. tot mijn makelaar me belde met de vraag of ik verhuisd was. Nee, hoezo? Wel, onze post naar u komt terug met vermelding 'woont niet meer op dit adres'. Ik contacteerde mijn (groot) postkantoor en toen bleek dat de bediende die voor deze dienst verantwoordelijk was zomaar geconcludeerd had dat ik mijn post had laten doorsturen wegens adreswijziging, wat uiteraard helemaal niet het geval was. Daarna heeft het nog ettelijke maanden geduurd en meerdere boze telefoons naar mijn postkantoor, voor mijn post weer voor 100% toekwam. Een deel bleef nog tot maanden later teruggestuurd worden naar afzender, met allerlei ongewenste gevolgen zoals o.a. nalatigheidsinteresten op onbetaalde rekeningen die ik nooit had gekregen.

Een totaal ander onvergetelijk feit was toen ik hier in hartje stad op een ochtend een postbode met volle zakken en een breed opengeplooid stadsplan in zijn handen zag staan zoeken ... Waar moet u zijn meneer? :mrgreen:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#17 , 21 nov 2014 18:33

Het grote probleem is dat ik nu voortdurend vrees dat er belangrijke post mij niet gaat bereiken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 21 nov 2014 19:48

Brieven laten bewaren op de post, en dagelijks zelf gaan ophalen is misschien de oplossing. Vroeger heette zoiets "post liggend"

Reclame

jef007
Berichten: 1684

#19 , 22 nov 2014 12:03

camera op de brievenbus zetten?

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#20 , 22 nov 2014 13:17

camera op de brievenbus zetten?
Zie hierboven: die staat er al (in de brievenbus), maar nooit enge diefstal van brieven kunnen vaststellen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#21 , 22 nov 2014 13:21

Lees je dan nooit je rekeninguittreksels???
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

duma
Berichten: 2871

#22 , 04 dec 2015 15:44

@roharro. Is het post-mysterie ondertussen al opgelost? :)
(Ik was eens door de oude posts aan't gaan :))

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#23 , 04 dec 2015 15:51

Ik heb de gevolgen van de vergissingen kunnen opvangen, wel met de nodige moeite.
Vorige maand is er wel opnieuw tweemaal iets niet toegekomen maar zonder gevolgen omdat die brieven me simultaan ook per e-mail weden bezorgd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

duma
Berichten: 2871

#24 , 04 dec 2015 16:07

Nog niet helemaal dus.
En of er vorige maand misschien nog dingen niet toegekomen zijn, weet je meestal pas maanden later, als de herinnering of de aanmaning komt ... :(

Terug naar “Andere”