Hallo,
Ik ga dit zo duidelijk mogelijk proberen neer te schrijven.
In mei 2014 verhuisde ik mijn paarden naar een stalling. Hier was de afspraak dat er 100 euro per maand werd betaald voor de stalling en dan nog het verbruik.
Ik heb nooit een contract met deze mensen getekend, ze hebben zelfs geen adres van mij.
Op een gegeven moment had ik het gevoel dat mijn paarden niet gevoerd werden en heb ik er eentje weggehaald.
Ik kreeg toen een factuur die veel hoger was dan anders waar niks van kon kloppen, dus nog niet betaald.
Het andere paard haalde ik half augustus weg. Daar kreeg ik ook nog een factuur van, deze kon correct zijn.
Begin augustus reden deze mensen tegen mijn auto aan met hun vrachtwagen. We gingen dit onderling oplossen aangezien het gewoon om de plastiek omhuizing van de achterlichten ging.
Hun beste vriend deed in carosserie en na verschillende keren vragen is uiteindelijk niks gebeurd, WANT hun beste vriend zou ineens in de gevangenis zitten omdat hun hem hebben aangegeven voor diefstal. Maaar dat terzijde, ik vroeg dus voor een schadeformulier in te vullen maar ik ben op dat moment ontslagen en het was een bedrijfsauto, dus heb het doorgegeven aan mijn baas. Blijkbaar is de auto nog steeds niet gemaakt.
Anyway, begin september ben ik toch de rekening gaan betalen, echter contant (stom ik weet het!!) en nu beweren deze mensen dus dat ik niet betaald heb..
Ze hebben zo'n 5x op mijn FB geplaatst dat ik mijn rekeningen niet zou betalen en dus ben ik naar de politie gegaan..
Ze zeiden dat ze weinig konden doen en dat ik maar moest zeggen dat ze naar de vrederechter moesten stappen.
Dat heb ik via FB dus ook gedaan aangezien mijn naam wel zwaar besmeurd wordt door hun klachten.
Hun reactie erop was alsvolgt:
U weet heel goed dat er nog een factuur open staat van je laatste maand en je belofte om dit direct na je vakantie te komen doen kom je niet na en je spullen liggen hier ook nog. Misschien kun je dit als een volwassen mens komen betalen of anders moet je me, zoals eerder verzocht je adres geven zodat wij je de facturen kunnen bezorgen en wij de incasso in gang kunnen zetten. Jammer dat dit publiekelijk moet want je reageert niet op onze priveberichten.
Allicht reageer ik niet op priveberichten als ik valselijk beschuldig word, zou nog al mooi zijn, dan ga ik morgen naar iedereen een bericht op fb sturen dat ik 1000 euro van ze tegoed heb en ze dan aanklagen.. Wat betreft de spullen; het gaat om een oud zadel waarvan ik zei dat ze het mochten weggooien en dan blijkt dat ik er nog een deken en een singel ben vergeten.. Nu goed.
Mijn vraag is nu: hoe sterk sta ik? Wat kan ik het beste doen? Die incassokosten maken mij wel bang, maar het kan toch niet dat mensen dit zomaar mogen of kunnen??