Een simpele vraag blijft dus: waar woont (woonde) u officieel?
Daar moeten de brieven naar verstuurd worden. Dat u die dan zelf zou laten doorsturen naar een ander adres is niet relevant voor de afzender.
Officieel woonde ik op het adres die door de afzender gebruikt werd. Ik had echter een MyMove gedaan omdat ik
gedurende een jaar op een ander adres ging wonen wat me beter uitkwam voor mijn werk. Maar noch op mijn "nieuw" adres, noch op mijn adres van verblijfsplaats heb ik voornoemde brieven ontvangen.
Uw vriend speelt hierbij geen rol; er is een aangetekende zending naar u gestuurd, en u hebt die niet in ontvangst genomen. Indien die brief naar uw officieel adres is verstuurd, is voor de afzender hiermee eigenlijk de kous af. Hij kan immers niet meer doen dan dat.
Indien er binnen de My Move-overeenkomst door BPost fouten zijn gemaakt, zal u hieromtrent moeten proberen om BPost aansprakelijk te stellen.
Ik denk dat het idd ook het beste is dat ik daar eens ga luisteren. Want dat is de enige schakel in dit verhaal waar ik tot nog toe niets over weet.
Vraag rest dan, als zij ergens een fout gemaakt hebben, of zij dan die boete dienen te betalen?