Mijn buur houdt mijn postpakket...

Maai
Topic Starter

Mijn buur houdt mijn postpakket...

#1 , 23 sep 2014 09:44

Een dikke week geleden plaatste ik on line een bestelling die met Post.Nl zou geleverd worden. Omdat ik gisteren nog steeds geen pakje gezien had belde ik even naar de klantendienst. Daar vernam ik dat dit in reeds in ontvangst werd genomen door een buur van mij. Hij had dit ook afgetekend. Ik ben reeds verschillende keren gaan kloppen maar hij weigert open te doen, en heeft ook niet de intentie van het pakket aan mij te geven.
Schakel ik politie in?
“It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it.”
― Aristotle, Metaphysics

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 sep 2014 10:05

Yup. Neem even opnieuw contact op met Post.nl en vraag dat ze u per mail een scan van de bon bezorgen. Neem deze mee naar de politie wanneer u klacht neerlegt.

Ik ontvang regelmatig pakketten van Post.nl, normaliter laten deze dan steeds een briefje in je bus achter. (in de zin van "er was een pakket voor maar aangezien u niet aanwezig was werd het afgeleverd op nr ...., uw buur)

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2014 10:33

Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe de TS klacht zou moeten indienen tegen de buur. TS dient contact op te nemen met zijn leverancier en vragen naar bewijs dat het pakket bij hem/haar is afgeleverd. Zolang dit niet is gebeurd is de leverancier verantwoordelijk. Strikt genomen is het postbedrijf hier in de fout gegaan door het pakket niet bij de bestemmeling af te leveren. Dat dit uit praktisch oogpunt veel gedaan wordt en gemakkelijk is voor het postbedrijf begrijp ik ook wel, maar dat dit juridische consequenties heeft als het mis loopt is dan het risico dat het postbedrijf blijkbaar wel wil nemen.

Reclame

denlowie

#4 , 23 sep 2014 10:43

Strikt genomen is het postbedrijf hier in de fout gegaan door het pakket niet bij de bestemmeling af te leveren. Dat dit uit praktisch oogpunt veel gedaan wordt en gemakkelijk is voor het postbedrijf begrijp ik ook wel, maar dat dit juridische consequenties heeft als het mis loopt is dan het risico dat het postbedrijf blijkbaar wel wil nemen.
Voor het post bedrijf is het wel het zelfde hoor, als hij een briefje steekt dat je het moet gaan halen naar het postkantoor, maar de overgrote meerderheid heeft er wel veel baat bij dat het bij een buur afgeleverd word, en dat je niet naar het postkantoor moet gaan voor het te gaan afhalen.

Dat dit juridisch wel niet 100% is nemen de meeste mensen dit toch graag bij.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adizal

#5 , 23 sep 2014 10:56

De verzender/leverancier blijft verantwoordelijk voor het pakket.
de vervoerder TNT moest een bericht achterlaten in uw brievenbus ondertekend door uw buurman dat het pakket bij hem is afgegeven.

Lanox

#6 , 23 sep 2014 11:08

Voor het post bedrijf is het wel het zelfde hoor, als hij een briefje steekt dat je het moet gaan halen naar het postkantoor, maar de overgrote meerderheid heeft er wel veel baat bij dat het bij een buur afgeleverd word, en dat je niet naar het postkantoor moet gaan voor het te gaan afhalen.

Dat dit juridisch wel niet 100% is nemen de meeste mensen dit toch graag bij.
Neen. De meeste pakjesbedrijven hebben geen kantoor waar je het pakje kan ophalen tussen bepaalde uren en moeten dus het pakje een tweede of derde keer komen aanbieden, of indien mogelijk contact opnemen met de geadresseerde om een afspraak te maken. Ik ken het bewuste bedrijf niet, en weet dus ook niet hoe zij juist werken op dit gebied.

Dat dit niet 100% correct is nemen de mensen er graag bij als alles goed verloopt. Op het juridisch kader wordt echter teruggevallen als het verkeerd loopt. En op dat moment wordt het het probleem van het pakjesbedrijf.

Terug naar “Andere”