Hagelschade wagen

Rain
Topic Starter

Hagelschade wagen

#1 , 07 jul 2014 19:54

Beste,

Op 9 Juni heb ik aangifte gedaan van 2 schadegevallen aan de wagens wegens de hagelstorm die heeft plaatsgevonden op 8/9juni.
Er van uit gegaan dat zowel mijn wagen als die van mijn vrouw een mini omnium hebben, heb ik dan ook gebeld naar de verzekeringsfirma.

Deze firma wist me te vertellen dat beide dossiers werden aangemaakt en dat voor beide wagens een andere expert moest langskomen.
Een 10tal minuten later belde ik terug om te vragen hoeveel franchise er op beide auto's moest betaald worden, maar dit bleek zonder franchise te zijn omdat het over hagelschade gaat.

Geen probleem dacht ik zo, contact opgenomen met beide experts en op dezelfde dag zijn deze dan ook komen kijken naar de wagens.
Voor beide ook de BTW formulieren ingevuld en opgestuurd. (voor die van mijn vrouw via mailing)

Nu is de wagen van de vrouw reeds gerepareerd en krijg ik van mijn garagist te horen dat het bestek geweigerd is.
De firma heeft de aanvraag geannuleerd en mij op de hoogte willen stellen nadat de expert is langs geweest.

Blijkt dat er op de wagen van mijn toch geen omnium (meer) op staat.

Nu kom ik inderdaad vandaag thuis en steekt er een brief in de bus dat de firma geen tussenkomst kan verlenen.

Ik zit dus met de vervelende zaak dat ik hier nooit van op de hoogte ben gebracht:
Niet de firma toen ik belde voor de aangifte,
niet de 2e persoon waaraan ik de franchise vroeg,
niet de personen op het expertenbureau hebben mij hiervan iets gemeld.

Pas nadat de wagen gerepareerd is , en het factuur dus is opgestuurd komen ze tot de constatatie..

Dus mijn vraag is of ik hier iets kan verhalen naar de firma toe, nalatigheid lijkt mij hier enorm geboden...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 jul 2014 20:22

Hebt u dan geen polis waarin staat waarvoor u verzekerd bent?
Ook de jaarlijkse premiefactuur vermeldt waarvoor u (nog) verzekerd bent. Kijk die eens na, dan hebt u zekerheid.
Ik vrees dat de nalatigheid bij u ligt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Andere”