Poort tegen foutgeparkeerde auto

Kyan
Topic Starter

Poort tegen foutgeparkeerde auto

#1 , 16 mei 2014 11:58

Hallo, even een korte schets:

Woning met de garage aan de achterkant.
De garage is bereikbaar via een kleine weg tussen 2 grote straten.
Tussen de poort en de weg is er nog +/- 7meter

Nu:

Nadat ik gisteren klaar was met mijn wagen te stofzuigen in de garage, doe ik de kantelpoort open en deze botst tegen een foutparkeerder.

Deze komt net de hoek achter met zijn boodschappen en eist dat ik de schade aan zijn wagen betaal.

Hij wou aanrijdingsformulier invullen wat ik weigerde, hij reed toen weg met de melding hier hoor je nog van.

Kan ik hiervoor verplicht worden om de schade te vergoeden?

Hij mocht daar niet staan. Voor een poort en op priveterrein.
Ik had hem niet horen aankomen (stofzuigen).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 16 mei 2014 12:04

Als de kantelpoort zijn normale weg opent naar boven, en normaal passeert boven de zone waar die foutparkeerder stond zie ik niet in dat hij enig verhaal heeft.
Zeker als je de poort vanbinnen opent.
Een ander verhaal zou het zijn als een voetganger op het voetpad geraakt zou zijn.

Turaki

#3 , 16 mei 2014 12:04

Geen schade aan uw poort? Geen foto's genomen door tegenpartij? Geen getuigen? Dan weet u van niets...

Reclame

Veebee

#4 , 16 mei 2014 12:45

Lijkt me geen voetpad te zijn aangezien er nog 7 meter is tussen de poort en de openbare weg.
Die zal daar geen twee keer parkeren ;)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mei 2014 18:53

Van wie is de grond tussen de poort en de weg?

bartvdv

#6 , 17 mei 2014 12:00

Mag je dan een auto die verkeerd geparkeerd staat, zomaar beschadigen?
Moet diegene die de poort opent niet de nodige voorzichtigheid aan de dag leggen ?

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 17 mei 2014 13:49

Moet diegene die de poort opent niet de nodige voorzichtigheid aan de dag leggen ?
De "dader" kon niet weten dat daar een auto zou staan op zijn eigendom.
De schade is een rechtstreeks gevolg van de overtreding van de schadelijder.
Hij heeft de schade dus zelf in de hand gewerkt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Oude Belg

#8 , 17 mei 2014 15:21

Natuurlijk, dat doet iedereen met een kantelpoort toch? Eerst ongeveer 10 cm openen, dan op je buik gaan liggen, controleren of er geen foutparkeerders zijn, dan poort openen. Ondertussen luidop zingen, opdat iedereen merkt dat de poort opengaat. Ik doe dat altijd. Bij rugklachten gebruik ik een spiegel op een stok in plaats van plat op de buik te gaan. :lol:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

chantika

#9 , 17 mei 2014 15:28

Nee zo doet men dat niet. Bijna iedereen die een poort heeft die op de openbare weg uitkomt plaatst een poort die binnen de gevel blijft bij openen en sluiten.

eylis

#10 , 17 mei 2014 15:31

neenne, even bij de les blijven: het was een kantelpoort die uitgaf op de privé oprit van de poster: maarre: ik heb tevens een megafoon geinstalleerd waarmee ik eerst luidkeels rondschal (in 3 talen, want er zou een buitenlander of een franstalige parkeerder/passant kunnen staan op mijn erf) dat de kantelpoort over 3 minuten opengaat. Er staat ook een lichtbord waarop dat in neonletters verschijnt, want de gehoorgestoorden automobolisten/passanten horen dat niet. En voor de dieren is er een wildtunneltje onder mijn hof gegraven zodat een nietsvermoedende breedsmoelkikker niet ook nog weggekatapulteert wordt door mijn kantelpoort.
Als er toch iets gebeurt op jouw privéterrrein... zelfs al doe je aan vendelzwaaien met bijlen binnen jouw tuintje. Daar heeft een passant niets te zoeken. Dat is op eigen risico :-)

Turaki

#11 , 17 mei 2014 20:51

zelfs al doe je aan vendelzwaaien met bijlen binnen jouw tuintje.
Hier zou misschien toch wel reactie op komen (openbare orde, veiligheid van voorbijgangers, ...). Maar voor de rest doe je in je tuin wat je wil (tenzij het verboden is, zoals banden opbranden, naakt in de voortuin zonnen, ...).

Franciscus

#12 , 17 mei 2014 22:47

Vraagsteller heeft nog steeds NIET geantwoord op vraag van wie de grond is tussen weg en garagepoort.
Dus we kunnen blijven gissen.

eylis

#13 , 18 mei 2014 18:33

toch wel fransisc: poster meldde dat er tussen de weg en de poort nog 7 meter is. Op het einde van zijn post meldt hij ook dat de foutparkeerder stond voor de poort op privéterrein (die 7 meter dus)

Franciscus

#14 , 18 mei 2014 18:41

Kan bv privaat zijn van een appartementsgebouw ...

Kyan
Topic Starter

#15 , 18 mei 2014 19:55

De afstand tussen de poort en weg is inderdaad mijn prive.

Plaats was voorzien om vroeger mijn eigen wagen te parkeren omdat de motors in de garage stonden.
Nu de motors weg zijn, staat de auto in de garage.

Terug naar “Andere”