Onlangs zijn wij verhuisd en bij het uitladen van ons kookfornuis bleek dat het blad van de vitrokeramische kookplaten volledig gescheurd was.
Dit werd door de verhuizers erkend en op de verhuisbon werd hiervan melding gemaakt. Men zou een vervangblad zoeken en mij op de hoogte houden.
Nu, na 3 maand, nog steeds geen nieuws en bij de vele telefonische contacten deelt men mij mee dat zij nog geen vervangstuk gevonden hebben.
Ik heb hen onlangs een email gestuurd met het voorstel om deze zaak in der minne te regelen via een financiële tegemoetkoming aangezien zij blijkbaar toch niet in de vervanging kunnen voorzien. Met dit bedrag zou ik dan een tweedehands kookfornuis kunnen aanschaffen.
Op deze email kreeg ik na 3 weken nog geen antwoord. Ik heb de indruk dat men dit op de lange baan wil schuiven zodat dit voorval in de vergeethoek geraakt.
Wat kan ik nu best doen ? Een aangetekende zending en daarna een ingebrekestelling ? Op welke rechtsartikelen kan ik mij bazeren ?
Alvast bedankt.