beschadiging door verhuisfirma

bgeeroms
Topic Starter

beschadiging door verhuisfirma

#1 , 16 apr 2014 11:10

Onlangs zijn wij verhuisd en bij het uitladen van ons kookfornuis bleek dat het blad van de vitrokeramische kookplaten volledig gescheurd was.
Dit werd door de verhuizers erkend en op de verhuisbon werd hiervan melding gemaakt. Men zou een vervangblad zoeken en mij op de hoogte houden.
Nu, na 3 maand, nog steeds geen nieuws en bij de vele telefonische contacten deelt men mij mee dat zij nog geen vervangstuk gevonden hebben.
Ik heb hen onlangs een email gestuurd met het voorstel om deze zaak in der minne te regelen via een financiële tegemoetkoming aangezien zij blijkbaar toch niet in de vervanging kunnen voorzien. Met dit bedrag zou ik dan een tweedehands kookfornuis kunnen aanschaffen.
Op deze email kreeg ik na 3 weken nog geen antwoord. Ik heb de indruk dat men dit op de lange baan wil schuiven zodat dit voorval in de vergeethoek geraakt.
Wat kan ik nu best doen ? Een aangetekende zending en daarna een ingebrekestelling ? Op welke rechtsartikelen kan ik mij bazeren ?
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 17 apr 2014 08:05

Gaat het over een erkende verhuisfirma?

bgeeroms
Topic Starter

#3 , 06 aug 2014 09:44

Het gaat inderdaad om een erkende verhuisfirma

Reclame

JPV

#4 , 06 aug 2014 09:59

Dan stelt u ze in gebreke via een aangetekende zending. U baseert zich op art. 1382:

Art. 1382. Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.

Terug naar “Andere”