Geld op derdenrekening advocaat

Alice
Topic Starter

Geld op derdenrekening advocaat

#1 , 26 feb 2014 13:26

Na een schaderegeling, afgehandeld door een advocaat, heeft de tegenpartij mij een brief gestuurd met de melding dat het schadebedrag is overgemaakt naar de rekening van de advocaat.
Deze tekst heb ik op een site gevonden:
" Een som geld die uw advocaat voor u ontvangt, wordt op een speciale afzonderlijke rekening (derdenrekening) gestort. Hij moet u het bedrag binnen de kortste keren bezorgen. "

Welke termijn wordt er bedoeld met " binnen de kortste keren bezorgen " bv. na een 1 week, 14 dagen, 1 maand of hoe lang kan dat duren voordat het geld wordt doorgestort na mij?
Hoe lang kan een advocaat, wettelijk, het geld op die rekening behouden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2014 15:21

Totdat het dossier is afgehandeld. Je kan wel al eens aan uw advocaat vragen wanneer hij denkt te storten.
Die zal het beter weten dan wij.

Alice
Topic Starter

#3 , 26 feb 2014 21:21

Het dossier is afgehandeld want anders had de tegenpartij het geld niet overgemaakt.
Vraag dit gewoon omdat het niet de eerste keer zou zijn dat geld wordt achtergehouden.
Daar moet toch iets wettelijk bepaald zijn.

Reclame

k.b.

#4 , 26 feb 2014 23:53

. .
Laatst gewijzigd door k.b. op 27 mei 2014 21:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Alice
Topic Starter

#5 , 03 mar 2014 12:48

Tegenpartij heeft mij een brief gestuurd met vermelding van het bedrag dat is overgemaakt naar de rekening van de advocaat. Wanneer ik het bedrag doorgestort krijg van de advocaat weet ik pas welk bedrag dat is. Maar dat zal wel hetzelfde zijn als de tegenpartij mij heeft laten weten.

Terug naar “Andere”