inplantaat morfinepomp

gregoire
Topic Starter

inplantaat morfinepomp

#1 , 05 jul 2007 21:14

mij vrouw heeft al 8jaar een pijnpomp ingeplant deze wordt met een pc geprogrameert en heeft een vast verloop en hoeveelheid 24op24u er is in deze tijd een aantal seriueze problemen geweest oa hersenvliesontsteking,een vulling naast de pomp gespoten enz. door hetgeen is gebeurd is de docter zeer kritich en bang om de hoeveelheid aan te passen al naar gelang om de pijn zoveel mogelijk draagelijk te maken de pijn gaat nooit helemaal weg maar wordt beter verdragen na een bepaalde tijd treed er gewenning op natuurlijk maar deze is zeer klein omdat de morfine via het ruggemerg gaat nu is mijn vraag;heeft een patiente recht op een aangepaste dosis ook al wil de docter niet mag zij niet zelf voor een gedeeltelijke regeling zorgen bij pijnpiekmomenten door een afstandsbediening bv er zit een morfine pomp in haar buik die 13000eur heeft gekost en zij heeft er veel te wenig hulp van dit is toch waanzin bij moeielijke momenten neemt ze nu een ander pijnkiller bij en soms nog alcohol om er eens eventjes pijnvrij te zijn of eens zeer beperkt weg te kunnen gaan vb een feestje enz deze pomp komt van "medtronic" type synchromed el 8627l-18 welke rechten en plichten moeten er hier nageleeft worden door beide partijen of derde partij

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 02 aug 2007 10:13

Overleg eens met de vertegenwoordiger van Medtronic uit uw regio.

Voor de provincie Antwerpen is dat F. Deprijcker (Gsm. 0476/98.28.51/58 ). Contactgegevens staan normaal gezien ook op het 'Pati?nten Identificatie-kaartje'.

Verder kan U steeds info verkrijgen bij de zelfhulpgroep voor pati?nten met een NeuroStimulator ? MedicatiePomp (NSMP): Mevrouw Magda Luypaert 052/25.68.93
(Vergaderen (denk ik) nog steeds in het Middelaresziekenhuis in St. Niklaas) www.pijncentrum.be

Cfr. : www.vlaamsepijnliga.be en www.tlichtpuntje.be

Suc6.
Lex

PS: Morfine en alcohol lijkt me geen gezonde combinatie!

ingrid865

#3 , 14 jul 2010 20:34

Hallo,

Bellen naar Medtronics heeft absoluut geen zin.
Ik heb ivm mijn komende vakantie 6 keer gebeld met de belofte teruggebeld te worden
dat is nooit gebeurd en diegene die opneemt weet nergens wat vanaf, zij regelt de terugbel actie.
Wel gaan ze klagen bij de pijnconsulente over je telefoontje en zeggen ze dat ze tegen mij gezegd hebben dat ik met het
ziekenhuis contact moest opnemen.
Nou ik weet niet hoe ze gecommuniceerd hebben via rooksignalen misschien, maar ik heb ze nooit gesproken
en daar ben ik al vanaf vorig jaar oktober mee bezig.
Trouwens over de juiste documenten voor een vakantie buiten de Schengenlanden weet geloof ik niemand welke documenten ik moet hebben.
Het reisburo niet de artsen zeggen het te weten maar dat klopt weer niet volgens de ambassade en ga zo maar door.
10 mnd vakantieleed vooraf om 2 weken weg te gaan, terwijl ik voor de operatie heb aangegeven dat ik graag op vakantie wilde blijven gaan en dat was geen probleem.
Maar ja deze arts is inmiddels weg, helaas.
:evil:

Reclame

Terug naar “Andere”