Geweldadige ex wil huis niet verlaten.

stefanieverkuringen
Topic Starter

Geweldadige ex wil huis niet verlaten.

#1 , 19 dec 2013 23:16

Hoi,

IK ben een 22-jarige alleenstaande moeder. Ik heb sinds een jaar een relatie met de betreffende persoon. We zijn dan dit jaar september samen in een huurhuis gaan wonen. Vanaf dan is hij enorm agressief geworden, fysiek en verbaal. Meerdere keren geslagen , elke dag uitgescholden worden van het begin van de dag tot het einde. Ook is hij verslaafd aan amfetamines en maakte hier dan ook gebruik van in het bijzijn van mijn kind. Afgelopen weekend is de bom volledig gebarsten. Door een banaal handgebaar ( een halo naar iemand door mij ) in een cafe is hij buiten zinnen geraakt. Ik ben dan daar gaan lopen en heb heel de nacht doorgebracht bij een vriendin. Constante bedreigingen over telefoon en facebook. Dan heeft hij heel mijn auto per totale geklopt. En al mijn persoonlijke bezittingen op straat gegooid. Van dit alles is klacht neer gelegd bij de politie. Hier zijn ook bewijzen van. Felste van al is dat hij voor exact dezelfde feiten bij zijn ex ook al veroordeeld is. Hier zelfs een gevangenisstraf voor achter de rug heeft. Nog maar een week van zijn enkelbandje af is. En de politie doet niks. Hij staat nu geseind voor deze feiten en hij zou verondersteld opgepakt te worden. Maar meneer zit daar rustig in ons huis. Op mijn kosten ( want alle kosten staan op mijn naam) Enkel zijn naam staat ook bij op het huurcontract en hij heeft nu sinds deze feiten al gepleegd zijn geprobeerd ook zijn adres te veranderen naar ons huis. Al wat ik verwacht is dat hij daar uit word gezet. Ik heb de raad gekregen om dit voor het gerecht te proberen maar dat is blijkbaar al helemaal niet zo simpel.
Is er AUB iemand die mij kan zeggen wat ik kan doen. Want ik loop al weken elke gerechtsdienst , elke sociale dienst, elk politiekantoor in de buurt plat. En nog steeds kan er NIETS gedaan worden. Ik zelf heb geen strafblad, heb nog nooit iets verkeerds gedaan in mijn leven. Mijn kind en ik worden gewoon aan ons lot overgelaten.

Help.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2013 23:27

Aan kwartierinspecteur dringend vragen om in RR te laten vermelden geen inschrijving zonder zijn controle
Hetzelfde aan gemeente gaan vragen zodat hij al niet ingeschreven kan worden ...dit staat los van het burgerlijk contract dat er is gezien hij mee op het huurcontract staat.
Contact opnemen met de dienst SLAchtofferZOrg van uw lokale politie en met de dossierbeheerder van een IFG dossier.
In principe moet uw zaak zo geregistreerd staan.
U bent niet gehuwd dus is het in principe de voorzitter rechtbank eerste aanleg die dringende maatregelen kan nemen en hem per direct uit uw huis laten zetten.
Ik geef hier zowel procedure vrederechter ( gehuwden en wettelijk samenwonenden en procedure voorzitter (feitelijk samenwonenden)

zie:
https://www.google.be/search?q=voorlopi ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?q=voorlopi ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
Inzake IFG
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

stefanieverkuringen
Topic Starter

#3 , 22 dec 2013 18:39

Enorm bedankt. De dienst slachtofferhulp is er nu inderdaad mee bezig. Heb pro deo aangewezen gekregen en nu maar wachten op het proces.
Maar nogmaals bedankt!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 dec 2013 20:55

Elke inbreuk direct melden via 101 of rechtstreeks

Terug naar “Andere”