visite appartement

baspat
Topic Starter

visite appartement

#1 , 05 sep 2013 19:54

hallo
ik eindig mijn huur van het appartement op 31 oktober, vervolgens de regels , 3jaar na ondertekening van huur.
ik moet dus uit het appartement ten laatste op 31 oktober 2013
nu word er mij verplicht door de agentschap die zich bezig houd met het verhuren van appartementen, elke week iemend binnen te laten om het appartement te laten bezichtigen
ben ik verplicht dit toe te laten , aangezien ik niet vroeger vertrek dan de eidnperiode van mijn huurtermijn

dank u voor de aandacht van deze
andre

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2013 20:01

Hoe wil je dan dat de verhuurder een nieuwe huurder kan vinden, als u meent het appartement niet te moeten laten bezichtigen? Wat staat er in uw huurovereenkomst over deze bezoeken? Is gewoonlijk vermeld. Gebruikelijk is 2 dagen inde week, gedurende 2 à 3 uur, gezamenlijk af te spreken.

baspat
Topic Starter

#3 , 05 sep 2013 21:11

beste mava
ik meen nietes , ik vraag enkel of dit wettelijk is
ik ben elke dag bezig met verbouwing in mijn nieuw huis , en de afstand laat mij niet toe ....
in mijn huurcontract staat dit niet geschreven, daarom mijn vraag of het bezoeken van het appartement niet kan na mijn vertrek
dank u voor de aandacht van deze
andre

Reclame

Vandebos

#4 , 05 sep 2013 22:00

U heeft de keuze, ofwel regelt een bezoekschema in onderling akkoord,met de verhuurder ofwel stapt de verhuurder vermoedelijk naar de rechter en legt deze de standaard uren bij vonnis tegen dwangsom vast (standaard bezoekuren zijn doorgaans de woensdagavond van 18.00 tot 21.00 en de zaterdag namiddag van 14.00 tot 17.00 of 16.00 tot 19.00).

Er is geen specifieke wet die data vastlegt, wel een lopende kilometer aan jurisprudentie die het bovenstaande garandeert.

baspat
Topic Starter

#5 , 02 nov 2013 14:58

voila, alles is geregeld, verhuurder begreep wel dat ik er niet dagelijks kon zijn en stemde toe deenige dagen die ik hem voorstelde zonder probleem.
mvg
andre

Terug naar “Andere”