aanspraakelijk ?

frawul
Topic Starter

aanspraakelijk ?

#1 , 06 jul 2013 14:18

dag allen ,
mijn moeder haar man is enkele maanden geleden overleden en 1 maand erna mijn grootmoeder .
de begrafenissen zijn via dezelfde begrafenisondernemer gegaan .
nu wil mijn moeder de facturen niet betalen .
vandaag kreeg ik op mijn facebook account het volgende berichtje van de begrafenis ondernemer :

dag e , daar we je moeder niet kunnen bereiken,noch thuis,noch per telefoon, moet ik me toch tot u richten.
de gemaakte afspraken komt ze niet na, zelfs niet bij ocmw.
wanneer ze tegen volgende week geen kontakt opneemt bij het ocmw zal haar dossier eruit gesmeten worden.de facturen van F en Meter V zijn nog altijd niet betaald.Ze zou komen met het vakantiegeld maar ook dit gebeurde niet.misschien kan jiju ze eens aanmanen om dit te doen? zoniet gaan er gerechterlijke stappen ondergaan worden, kosten ten hare laste, want ze heeft 2 contracten bij mij lopen.ik had ' echt' niet gedacht dat ze zo kon zijn.ik probeerde haar langs alle kanten te helpen.wanneer zij haar betalingen niet nakomt zal mijn advokaat jullie aanspreken. sorry, maar dit wilde ik je toch even meedelen.groeten,..... uit Bissegem

kan dit dat ze de kosten op ons zullen verhalen ?

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door frawul op 06 jul 2013 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jul 2013 17:25

Misschien toch al de namen uit uw tekst halen.

Uw moeder haar man ...wil dat zeggen niet uw vader dan bent u dus geen erfgenaam.
U bent niet aansprakelijk voor de schulden van uw moeder noch dient u daarvoor lastig gevallen te worden.
Als 'erfgenaam' van uw moeder komen die kosten wel ter sprake ...maar dat is alleen als u erft.

Uw grootmoeder als dat de moeder van uw moeder is ...dan is uw moeder en haar eventuele broers en zusters de aanspreekbare personen. In eerste instantie diegene die het contract getekend heeft.
U hebt geen contract getekend dus u kan niet worden aangesproken.

Persoonlijk zou ik een vriendelijke mail naar die begrafenisondernemer sturen waarin u vriendelijk vraagt u niet meer lastig te vallen en zeker geen dreigementen te uiten dat zijn advocaat u gaat lastig vallen.
Dat bij verdere correspondentie u genoodzaakt zal zijn wegens stalking (lastig vallen) u genoodzaakt zal zijn de nodige gerechtelijke stappen te zetten via de strafrechtbank en aangifte te doen bij de politie.

Reclame

Terug naar “Andere”