problemen met hersteller
Geplaatst: 21 mei 2013 19:53
Ik heb een Kia Picanto gekocht in december 2011.
Nu was er iets aan en deed ik hem binnen. We hebben al 31000 km gereden en de receptioniste melde ons dat er mogelijks problemen waren met de garantie.
Tijdens de herstelling werd hier echter nooit meer iets van gezegd, ook niet als we erachter vragen.
De wagen ging de eerste keer binnen en ze moesten onderdelen bestellen.
De wagen ging een 2de keer binnen en ze hebben blijkbaar iets over het hoofd gezien. Hierdoor moest hij nog een derde keer binnen.
Telkens vragen wij naar de betaling en telkens krijgen we te horen dat ze dit later regelen en 1 keer zelfs dat dit onder garantie valt.
Op 14 mei krijgen we de wagen ook gewoon mee en er wordt niets gemeld van een factuur.
Nu 1 week later krijgen wij ineens een factuur van 288 EUR in de bus.
Ik begrijp dat de garantie niet geldt daar wij niet jaarlijks op onderhoud zijn geweest (hier was ook niets van gezegd bij de verkoop, mijn ouders kochten hun wagen daar ook en waren hier ook niet van op de hoogte).
Dien ik de 3e keer dat mijn wagen binnen is gegaan te betalen daar dit hun fout is? Kan ik ook klagen wegens gebrekkige informatie bij de verkoop?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Nu was er iets aan en deed ik hem binnen. We hebben al 31000 km gereden en de receptioniste melde ons dat er mogelijks problemen waren met de garantie.
Tijdens de herstelling werd hier echter nooit meer iets van gezegd, ook niet als we erachter vragen.
De wagen ging de eerste keer binnen en ze moesten onderdelen bestellen.
De wagen ging een 2de keer binnen en ze hebben blijkbaar iets over het hoofd gezien. Hierdoor moest hij nog een derde keer binnen.
Telkens vragen wij naar de betaling en telkens krijgen we te horen dat ze dit later regelen en 1 keer zelfs dat dit onder garantie valt.
Op 14 mei krijgen we de wagen ook gewoon mee en er wordt niets gemeld van een factuur.
Nu 1 week later krijgen wij ineens een factuur van 288 EUR in de bus.
Ik begrijp dat de garantie niet geldt daar wij niet jaarlijks op onderhoud zijn geweest (hier was ook niets van gezegd bij de verkoop, mijn ouders kochten hun wagen daar ook en waren hier ook niet van op de hoogte).
Dien ik de 3e keer dat mijn wagen binnen is gegaan te betalen daar dit hun fout is? Kan ik ook klagen wegens gebrekkige informatie bij de verkoop?
Alvast bedankt voor jullie reacties