Parkeerboetes ingetrokken nummerplaat

RafDH
Topic Starter

Parkeerboetes ingetrokken nummerplaat

#1 , 16 mei 2013 19:58

Situatieschets: in 2005 is een nummerplaat foutief ingezonden naar de DIV. Het voertuig waaraan het laatst gekoppeld was werd niet meer verzekerd dus DIV zet de nummerplaat "in wacht" maar de nummerplaat geraakt niet bij de DIV vanuit de post (niet aangetekend) dus wordt nooit effectief geschrapt.

De nummerplaat geraakt in slechte handen en verzamelt voor 2800€ aan parkeerboetes in Anderlecht; tussen 04/2011 en 04/2012 op minstens 4 verschillende voertuigen (die nooit eigendom of wat dan ook zijn geweest van de eigenaar van de nummerplaat)

De toegezonden boetes worden gecontesteerd maar nu wordt uiteindelijk toch een deurwaarder ingeschakeld door de gemeente Anderlecht.

Help?

Bedankt bij voorbaat voor de hulp

Raf

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973

#2 , 17 mei 2013 14:10

Ik dacht dat een nummerplaat niet vasthing aan één bepaald voertuig.
Dat is in Nederland zo.

Hier is het van 1 bepaalde persoon.
Die nummerplaat kan dus, als die eigenaar op die termijn dat u vermeld, gebruikt zijn op verschillende auto's.
Of ben ik zo verkeerd?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2013 15:07

Hoe weet u dat de nummerplaat nooit is toegekomen bij DIV?
U moet een bewijs van schrapping hebben gekregen.
Als u dat niet hebt gekregen hebt u vanaf 2005 tot 2011 toch de voertuigenbelasting gekregen voor het voertuig gekoppeld aan die nummerplaat.

Parkeerboetes van een gemeente? Dan zijn dat retributies en geen zaak van politie/gerecht.
Mogelijk is er zo een fout gebeurd.

Vraag eens aan uw kwartierinspecteur of op het politiebureau dat men eens nakijkt wat sedert 2005 met die nummerplaat is gebeurd?
Indien ze ondertussen aan iemand anders is afgeleverd de gemeente Anderlecht op dit feit wijzen.
U zal van de politie die gegevens niet krijgen maar zij kunnen u wel zeggen vanaf welke datum u de nplt niet meer in uw bezit hebt.

Reclame

RafDH
Topic Starter

#4 , 17 mei 2013 22:49

Er is geen verkeersbelasting toegekomen, nog een bewijs van schrapping. Kan dat iets te maken hebben met verhuizen (2010, 2013)
In welke gemeente kan er best worden gehoord wat er met de plaat is gebeurd?

Wat als de plaat nooit is geschrapt door DIV, is er dan hoop dat die boetes geschrapt worden? Nooit in Anderlecht geweest, en er kan wss worden bewezen door werkgever als erom wordt gevraagd dat op de opgeschreven uren de persoon elders aanwezig was, op z'n minst in 80% van de gevallen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 mei 2013 23:51

2005 tot 2010 is wel een zeer lange periode.
Gemeente heeft geen toegang tot DIV maar politie wel.
Daar zal u de (voor)geschiedenis van uw nummerplaat moeten vragen.
U doet uw uitleg en de volgende vragen zijn aan de orde.
Vraag 1: Kan u eens zien welke nummerplaten er op mijn naam staan.

Vraag 2: Deze nummerplaat zou nog op mijn naam staan ...kan u dat zien.

Vraag 3: Tot wanneer heeft die nummerplaat op mijn naam gestaan.... kan ik daar een attest van krijgen.

Een copie van dat attest kan u bezorgen aan die dienst die u nu vervolgt.

Indien deze u toch blijven vervolgen.
U zal dan aangifte moeten doen van misbruik van nummerplaat bij de politie.
U kan dat in Anderlecht doen .... men kan dan nakijken waar de overtredingen zijn gemaakt of in uw eigen politiezone... alleen duurt het dan enkele weken langer voor men in Anderlecht op onderzoek kan gaan.

Terug naar “Andere”