Mensen laten inloggen met hun eigen account is natuurlijk nogal onnozel, er zijn weinig dingen zo frustrerend als hopen netwerken binnen bereik hebben maar er niet op geraken omdat ze allemaal beveiligd zijn of logins nodig hebben.
Ik begrijp het issue van spam, bommeldingen enz. Maar dan stel ik me ook de logische vraag: hoe doet Starbucks dit dan? Zij stellen in al hun filialen een gratis wifi hotspot op, zonder login. Het lijkt me toch aannemelijk dat zij zich ook op één of andere manier ingedekt hebben tegen potentieel misbruik? Uiteindelijk wil ik gewoon net hetzelfde doen als zij.
Dit forum is er om problemen op te lossen, en jij gaat er maken.
Starbucks en al de rest zijn bedrijven. Wees er maar zeker van dat ze hun beveiligen hebben zoals Hawkee zegt. En er zullen wel camera's hangen die alles filmen waar de persoon in kwestie zal opstaan die er illegale dingen doet.
Er zijn mogelijkheden te over voor mensen die altijd en overal persé op het net willen.
Maar, je mag je zin doen hoor, ik heb er geen last van. Binnen de korste keren mag je een advocaat onder de arm nemen. Doch, als ik tussen de lijnen lees, vermoed ik iets anders, tja, ik ben zo achterdochtig en paranoïde, kan er ook niet aan doen.
En dat komt omdat ze mijn pc's ook eens in beslag hebben genomen en onderzocht in een zaak waar ik niks mee te maken had. Heb ze wel netjes terug gekregen, dat wel, maar intussen was ik ze wel kwijt.
En zo'n huiszoeking : ik wens het je niet toe, ik was er onder de indruk van, nog steeds al is het jaren geleden.