Onterechte snelheidsovertreding vanuit Nederland: kosten?

Jaak_
Topic Starter

Onterechte snelheidsovertreding vanuit Nederland: kosten?

#1 , 20 dec 2012 14:57

Dag iedereen,

Ik heb deze week onterecht een snelheidsovertreding gekregen die ik zou begaan hebben deze zomer (! dus zes maanden na datum krijg ik daarvan bericht).

De nummerplaat op het PV was destijds van mij, maar ik heb reeds 11 JAAR geleden deze nummerplaat ingestuurd & laten schrappen. Ik heb hiervan van de Belgische politie een bewijs gekregen op papier.

Ik heb al bijna een uur moeten telefoneren naar Nederland, twee uur staan aanschuiven bij de politie & nu moet ik ook nog brieven versturen naar Nederland om deze boete aan te vechten.

Kan ik de kosten die ik hiervoor moet maken verhalen op iemand? Tenslotte heb ik totaal niets met deze zaak te maken & toch moet ik tijd, energie en geld steken in deze zaak?

Alvast dank,
Grtn,
Jaak

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 20 dec 2012 16:04

U kan deze kosten verhalen op de persoon die met uw nrplaat rondrijdt, het is namelijk door zijn acties dat u deze kosten moet maken, en niet door de acties van de nederlandse justitie die enkel hun taak doen...

Jaak_
Topic Starter

#3 , 20 dec 2012 16:14

@ Turaki: twee bemerkingen

1. er kan iemand met een valse plaat rondrijden, maar dan zou de Nederlandse politie beter moeten kijken in hun databank, en zien dat de nummerplaat reeds 11 jaar geschrapt is uit het verkeer. Dus dan zie ik nog geen reden waarom ze mij dan een PV opsturen?

2. het kan evengoed dat er niemand met een valse plaat rondrijdt, maar dat de Nederlandse politie gewoon niet goed gekeken heeft op de foto

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 dec 2012 16:52

Zijn die stukken via Belgische politie binnengekomen?
Bij welke politie staan aanschuiven?

Jaak_
Topic Starter

#5 , 20 dec 2012 18:08

Boete is binnengekomen via Centraal Justitieel Incassobureau van Nederland.

Heb bij Belgische politie staan aanschuiven; met alle begrip want zij moeten veel zaken afhandelen.
De politie van België heeft mij gezegd dat de Nederlandse politie toegang heeft tot Belgische database & dat zij daar al hadden moeten zien dat nummerplaat reeds 11 jaar geschrapt was. Tenslotte is die plaat nu niet meer aan mij verbonden.

Franciscus

#6 , 20 dec 2012 18:20

Hebben ze bij de politie iets op papier gezet?
Opletten Centraal Justitieel Incassobureau is NIET wat wij een incassobureau noemen... maar de centrale dienst die de invorderingen doet.

Hebt u of kan u van de politie een attest krijgen dat de nummerplaat niet aan u toebehoord?
Ik vermoed dat u het attest van schrapping niet meer in uw bezit hebt? :evil:

Vermoedelijk zit die bug er nog steeds in .... komt ook voor als de Franse politie blijkbaar iets opvraagt.

Jaak_
Topic Starter

#7 , 20 dec 2012 18:34

Hebben ze bij de politie iets op papier gezet?
Opletten Centraal Justitieel Incassobureau is NIET wat wij een incassobureau noemen... maar de centrale dienst die de invorderingen doet.

Hebt u of kan u van de politie een attest krijgen dat de nummerplaat niet aan u toebehoord?
Ik vermoed dat u het attest van schrapping niet meer in uw bezit hebt? :evil:

Vermoedelijk zit die bug er nog steeds in .... komt ook voor als de Franse politie blijkbaar iets opvraagt.
Ja, ik heb op papier een bewijs meegekregen dat plaat reeds 11 jaar geschrapt is. Met officiële stempel enz.

Ik zal deze papieren opsturen.

Franciscus

#8 , 20 dec 2012 21:28

Een copie van dit papier opsturen. 8_)

Terug naar “Andere”