oferet

jeppie
Topic Starter

oferet

#1 , 22 okt 2012 18:20

Vorig jaar kochten wij een huis,de elecktriciteit diende vernieuwd te worden en door de wettelijke druk van 18maanden,laten wij dus een zelfstandige komen,deze maakte offerte en garandeerde ons een positieve keuring zonder kappen of slijpen ,enkel effe de zekeringskast vernieuwen-staat ook in offerte "keuring op zijn verantwoordelijkheid"

dus hij voert werken uit volgens zijn offerte ,als deze uitgevoerd zijn wil hij nieuwe offerte maken omdat alle leidingen moesten vervangen worden (hoewel hij dat al wist uit het negatieve keuringsverslag bij de verkoop dat ik hem voorlegde voor opstellen offerte)

ik moest alles maar openkappen,uitzoeken welke kringen wat waren (ik ben geen elektricien)enz. daar kreeg ik serieus mijn bedenkingen bij zijn eerlijkheid en professionaliteit (had ook afzuigkap keuken,oven,afkassing meter,en tegel stuk gemaakt) ,
daarop hoorden wij niets meer van hem,uit achterdocht heb ik andere elecktriciens laten komen en deze bevestigde unaniem dat het geplaatste niet reglementair is-en verhouding werken-kost "dieverij" is.
Dus laten wij andere electricien alles correct installeren,met als gevolg alles diende afgebroken worden van vorige elecktricien.Nu stuurt die dus nog een factuur van 2300euro waar hij dan de kost keuring aftrekt.........wij hadden reeds 900euro betaalt-wat volgens andere electriciens al teveel was voor zijn offerte

wat dienen wij nu te doen,in bijlage zijn de opmerkingen van onze huidige electricien over het prutswerk die alles reglementair in orde gezet heeft?

wij handelden uit druk voor de wettelijke 18maanden,en vooral de veiligheid van ons en onze kindjes,tenslotte ben ik geen elektricien en dient hij zulke taken zelf uit te voeren,tevens ook niet via eerste offerte een gans werk binnnen te rijven ;dat is misbruik van vertrouwen vind ik,tenslotte op de negatieve keuring stond alles dat afgekeurt was.Zelf hebben wij niets gestuurd naar hem.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 okt 2012 20:15

Dus laten wij andere electricien alles correct installeren,met als gevolg alles diende afgebroken worden van vorige elecktricien.Nu stuurt die dus nog een factuur van 2300euro waar hij dan de kost keuring aftrekt.
Je had nooit de werken mogen laten herdoen en/of verder afwerken door een andere elektrieker, zonder eerst naar de vrederechter te trekken, of mits een geschreven akkoord van de eerste elektrieker.
Vrederechter had dan wellichjt een expert aangesteld, en die zou dan wel een expertise uitgevoerd hebben. Het verslag dat uw nieuwe elektrieker gemaakt heeft is juridisch van nul en generlei waarde.
Als eerste elektrieker naar de rechtbank trekt zal je mogelijks zijn kosten ook nog moeten betalen.

Reclame

Terug naar “Andere”