Ongewenste bestelling verplicht betalen
Geplaatst: 19 sep 2012 18:38
Ik had onlangs een bestelling geplaatst met een aantal producten in promotie. Toen ik de offerte toekreeg had ik de dag of 2 erna betaald. Echter ik kreeg in de plaats van mijn bestelling een melding dat er nog een resterend bedrag openstond.
Na wat heen en weer gemail kreeg ik te horen dat het bedrag gestegen was omdat de promotie gedaan was. Ik heb dus na wat meer heen en weer gemail en teledoontjes mijn bestelling maar geannuleerd. Ik moest hierna naar een ander nummer bellen voor de terugbetaling.
Alles was in orde maar ik kreeg maar mailtjes toegestuurd dat ik de bestelling moest betalen. De bestelling zal alleen verstuurd worden bij pre-payment aangezien ik bij hun nieuw ben. Echter kreeg ik een bestelling binnen in mijn winkel waarop ik signeerde voor ontvangst en aangezien de leverancier zei dat ik niets moeat betalen. Het bijgevoegde document sprak ook van pre-payment. Een paar dagen later alsook een factuur met de verhoogde prijs van mijn geannuleerde bestelling.
Ik heb dit bedrijf gecontacteerd en het blijkt dat er een fout was in het systeem en dat ik het bedrag desondanks moet betalen.
Hoe raar klinkt dit zaakje? Je stuurt dus materiaal naar mensen en als ze de ontvangst signeren moeten ze betalen? Dat is een gat in de markt.
Na wat heen en weer gemail kreeg ik te horen dat het bedrag gestegen was omdat de promotie gedaan was. Ik heb dus na wat meer heen en weer gemail en teledoontjes mijn bestelling maar geannuleerd. Ik moest hierna naar een ander nummer bellen voor de terugbetaling.
Alles was in orde maar ik kreeg maar mailtjes toegestuurd dat ik de bestelling moest betalen. De bestelling zal alleen verstuurd worden bij pre-payment aangezien ik bij hun nieuw ben. Echter kreeg ik een bestelling binnen in mijn winkel waarop ik signeerde voor ontvangst en aangezien de leverancier zei dat ik niets moeat betalen. Het bijgevoegde document sprak ook van pre-payment. Een paar dagen later alsook een factuur met de verhoogde prijs van mijn geannuleerde bestelling.
Ik heb dit bedrijf gecontacteerd en het blijkt dat er een fout was in het systeem en dat ik het bedrag desondanks moet betalen.
Hoe raar klinkt dit zaakje? Je stuurt dus materiaal naar mensen en als ze de ontvangst signeren moeten ze betalen? Dat is een gat in de markt.