Misbruik van vertrouwen

Clara Julie
Topic Starter

Misbruik van vertrouwen

#1 , 28 jun 2012 23:36

Hallo

ik ben helemaal nieuwbakken hier.

ik loop al 'even' (anderhalf jaar) met een pijnlijke kwestie rond, mijn beste vriend heeft me namelijk opgelicht.
Ik hielp bij zijn theatertour, er was wat geld tekort en hij vroeg om het voor te schieten. Later zou hij het terugbetalen.
Nou ja... na de 3de laatste voorstelling heeft hij niet meer met me gesproken en na de laatste voorstelling is hij met de noorderzon naar het buitenland vertrokken. Op een enkele email heeft hij nog geantwoord dat hij het niet zo gewild had... bla bla

relaas: een put van meer dan een paar duizend euro voor mezelf

uiteraard - hoe kan het ook anders - vraag je je achteraf af hoe het zo is kunnen lopen. het is niet zo dat we mekaar net ontmoet hadden, 15 jaar vriendschap heeft voor mij een dure en pijnlijke afloop gekend.

maar nu is de vraag: kan ik nog een poging wagen om mijn geld terug te krijgen? zo ja hoe pak ik dit aan?

als iemand voorstelt: vraag het gewoon terug, die optie heb ik al uitgeprobeerd zonder succes.

alvast bedankt voor de suggesties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gorens

#2 , 08 sep 2012 08:27

het is (onmogelijk) om jou geld terug te krijgen omdat u geen bewijs heeft dat jij geld hebt uitgeleend aan u vriend .
de banken lenen jou toch ook geen geld uit zonder bewijs ;-)

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 sep 2012 10:06

Er staat toch niet dat ze geen bewijs heeft?

@OP: heb je je geld via overschrijving of cash gegeven?

Reclame

eylis

#4 , 19 sep 2012 11:33

en de "brave" mens is dus een theatermaker? Stuur hem nog eens een bemoedigend mailtje met de vraag de geleende som terug te betalen: hij zal vast niet wensen dat men in theaterkringen (andere theatermakers - theaterhuizen- organisatoren - recesenten - produktiehuizen) wéét hoe hij zijn producties financiert én zijn schuldenaren terugbetaalt...
Ook internationaal kent iedereen iedereen!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 sep 2012 18:16

Staat in de mails van hem dat hij som X niet kan terugbetalen? Hoe hebt u betaald van uw rekening naar zijn relening met vermelding van vb lening?

U dient hem met een AS in gebreke te stellen. (stuur de brief ook via gewone post)
Deze brieven stuurt u zowel naar zijn officieel adres in België als naar zijn adres dat u kent
Daar beschrijft u het gebeuren in zet de al of niet gemaakte afspraken en geeft uiteraard ook de tijdlijn aan. Dus op datum y op plaats a zo en zo
Op datum z op plaats B om uur dat en dat,
mail met inhoud
mail met inhoud
sms
telefoongesprek enz enz

Op deze wijze maakt u tenminste al een begin van bewijs aan.

Terug naar “Andere”