Aansprakelijkheid werkgever verlies t.g.v. fout in loonfiche

s_o
Topic Starter

Aansprakelijkheid werkgever verlies t.g.v. fout in loonfiche

#1 , 30 jan 2012 14:58

Ik heb sinds 2009 een bedrijfswagen, maar met een zeer beperkt brandstofbudget, hetwelke amper de professionele verplaatsingen dekt. De overige brandstof die met de tankkaart aangekocht wordt, wordt via een inhouding op nettoloon verrekend. Zelfde voor GSM. Op mijn loonfiches wordt er, zoals het hoort, een voordeel alle aard gerekend voor de firmawagen en GSM (± €1600/jaar).

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat de brandstofkosten een eigen bijdrage in het voordeel alle aard is, en dus in mindering gebracht mag worden. Werkgever en sociaal secretariaat bevestigen dat en zal vanaf heden ook op deze manier ingevuld worden.

Dit betekent wel dat ik de afgelopen 3 jaar teveel belastingen betaald heb. Ik veronderstel dat dit niet meer allemaal gecorrigeerd kan worden en hierdoor dus een mooi maandloon aan inkomsten mislopen heb.

Weet iemand in welke mate de werkgever hiervoor aansprakelijk kan gesteld worden en of ik hier een compensatie voor kan eisen? Ik ben geen fiscalist en rekende dus steeds op de kennis van de werkgever en het sociale secretariaat.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding