Reclameplaatje van plaatser op nieuwe garagepoort.

HarryD
Topic Starter
Berichten: 12

Reclameplaatje van plaatser op nieuwe garagepoort.

#1 , 18 apr 2011 20:15

Hallo iedereen,

Ik zit met een vervelende kwestie.
Verleden week hebben wij een nieuwe sectionale garagepoort laten plaatsen.
Nu heeft de zaakvoerder die ook de poort zelf heeft geplaatst ongevraagd een reclameplaatje met twee revetten op onze nieuwe poort bevestigd.
Wij storen ons hieraan héél erg, we vinden het niet mooi en ook het feit dat dit nooit meer verwijderd kan worden en dat onze toestemming hiervoor niet werd gevraagd!
Nu vroeg ik mij af mag een aannemer zomaar reclame voor zijn zaak zonder toestemming op mijn nieuwe poort hangen?
Ik zeg er nog wel even bij dat het hier niet om een merknaam van de poort zelf gaat, maar wel over bedrijfsreclame van de plaatser zelf.
Ik hoop dat iemand hier iets meer over weet.
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22354
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 apr 2011 20:19

Is het omdat het plaatje met 2 rivetten vastzit aan je poort, dat je dit bericht hier 2 maal moet laten verschijnen?
Aannemer had minstens de toestemming kunnen vragen. Is de faktuur al betaald? Anders kan je hen vragen een bedrag in mindering te brengen voor zijn reklame.

HarryD
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 18 apr 2011 21:18

Is het omdat het plaatje met 2 rivetten vastzit aan je poort, dat je dit bericht hier 2 maal moet laten verschijnen?
Aannemer had minstens de toestemming kunnen vragen. Is de faktuur al betaald? Anders kan je hen vragen een bedrag in mindering te brengen voor zijn reklame.
Oei sorry hoor, ik wist niet goed waar ik juist mijn vraag moest stellen, de forum beheerders zullen het één dan wel verwijderen of het in het juiste topic zetten zekers.
En dan i.v.m. mijn probleem, ik hoef geen prijsvermindering, ik ben iemand die wil betalen wat is afgesproken, maar ik wordt gewoon niet graag voor voldongen feiten geplaatst.
En ik vind het ook gewoon niet mooi :evil: , dus wou ik gewoon weten wat juridisch eigenlijk mijn rechten zijn.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38772

#4 , 18 apr 2011 21:28

stond de naam ook op de poort die je als voorbeeld hebt gezien?

HarryD
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 18 apr 2011 21:53

Ik heb eigenlijk alleen maar een voorbeeld gezien in een infoboekje dat ik heb ontvangen van de aannemer.
In dit boekje van 20 pagina's is nergens een naamplaatje op een afgebeelde poort te zien.
In het echt heb ik nooit een voorbeeld gezien

Tmespreu
Berichten: 376
Juridisch actief: Ja

#6 , 18 apr 2011 22:25

staat er iets over vermeld in het contract/offerte? (in de kleine lettertjes)

HarryD
Topic Starter
Berichten: 12

#7 , 18 apr 2011 22:36

Volgens ik kan zien staat hier niks over vermeld

EvilFreD
Berichten: 677

#8 , 18 apr 2011 22:37

ook het feit dat dit nooit meer verwijderd kan worden
O maar jawel hoor. Gewoon het betreffende paneel vervangen.
En als u een standaard kleur en maat heeft gekozen, kan dit zelfs zonder noemenswaardige kosten voor de leverancier.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

HarryD
Topic Starter
Berichten: 12

#9 , 19 apr 2011 00:17

ook het feit dat dit nooit meer verwijderd kan worden
O maar jawel hoor. Gewoon het betreffende paneel vervangen.
En als u een standaard kleur en maat heeft gekozen, kan dit zelfs zonder noemenswaardige kosten voor de leverancier.
Dat zal idd de enige oplossing zijn denk en ik heb een standaard maat en ral kleur
We zullen wel zien wat het wordt.
Alvast iedereen bedankt voor de snelle reacties :)

mava105
Berichten: 22354
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 19 apr 2011 12:36

Is de aannemer ook de fabrikant van de poort?
anders een kontakt nemen met deze fabrikant of de invoerder van de poort en hem het probleem voorleggen.
Heb zelf al dioverse poorten laten plaatsen, maar het is de eerste maal dat ik hoor dat een plaatser zijn naam op de poort zet. Soms staat er wel een plaatje van de fabrikant. (bvb Hö...., Fe..., enz...)

bartvdv
Berichten: 1911

#11 , 19 apr 2011 12:44

Eigenlijk kan je dat ongevraagde naamplaatje beschouwen als opzettelijke beschadiging van eigendom.

EvilFreD
Berichten: 677

#12 , 19 apr 2011 17:15

Eigenlijk kan je dat ongevraagde naamplaatje beschouwen als opzettelijke beschadiging van eigendom.
Tenzij er pas betaald werd na de plaatsing. Want dan werd het plaatje bevestigd toen de poort nog eigendom was van de firma.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

bartvdv
Berichten: 1911

#13 , 19 apr 2011 21:13

Eigenlijk kan je dat ongevraagde naamplaatje beschouwen als opzettelijke beschadiging van eigendom.
Tenzij er pas betaald werd na de plaatsing. Want dan werd het plaatje bevestigd toen de poort nog eigendom was van de firma.
Dus dan kan ik er evengoed een ferme kras op trekken. Ik denk dat die redenering niet opgaat. Je koopt een poort. Dat naambordje maakt er geen deel van uit.

HarryD
Topic Starter
Berichten: 12

#14 , 19 apr 2011 22:03

Is de aannemer ook de fabrikant van de poort?
anders een kontakt nemen met deze fabrikant of de invoerder van de poort en hem het probleem voorleggen.
Heb zelf al dioverse poorten laten plaatsen, maar het is de eerste maal dat ik hoor dat een plaatser zijn naam op de poort zet. Soms staat er wel een plaatje van de fabrikant. (bvb Hö...., Fe..., enz...)
Hallo mava 105, neen de aannemer is niet de fabrikant maar een verdeler

HarryD
Topic Starter
Berichten: 12

#15 , 19 apr 2011 22:10

@EvilFreD en @bartvdv Ik heb nu natuurlijk op al de sectionaal poorten bij ons in de buurt gaan kijken en overal waar ik er elders één zie.
Ik heb er tot nu toe één gevonden waar een klein stickertje van de verdeler op hing, maar dit is natuurlijk nog wel verwijderbaar

Terug naar “Andere”