geschil met brandverzekering oplossen met B.A. gezin?

Help_wanted
Topic Starter

geschil met brandverzekering oplossen met B.A. gezin?

#1 , 11 dec 2006 03:43

Beste

Graag had ik willen weten of ik voor mijn geschil met mijn brandverzekeraar (bepaalde uitluitingen waar ik niet mee akkoord ben en te lage schadevergoeding en tergende schaderegeling) beroep kan doen op mijn familiale (rechtsbijstand)verzekering.

Dit schadegeval dateert van mei 2006. Tot op heden heb ik geen cent gezien.

Schadebeheerder verschuilt zich achter de expert, weigert voorschot uit te betalen, reageert niet op mails, brieven,...

Kan ik hiervoor beroep doen op mijn familiale verzekering?

Indien ja, kunt u mij de nodige wetteksten bezorgen die ik als argumentatie kan gebruiken om beroep te doen op mijn familiale verzekering voor dit geschil. Zeker en vast gezien de familiale verzekeraar en brandverzekeraar dezelfde maatschappij is.

Alvast bedankt voor uw spoedig antwoorden.

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 dec 2006 12:45

De familiale verzekering dekt in principe geen contractuele geschillen.
In dit geval moet zij dus niet tussenkomen.

scorpioen

j.demoor

#3 , 12 dec 2006 10:37

De ?familiale? verzekering wordt geregeld door :12 JANUARI 1984. _ Koninklijk besluit tot vaststelling van de minimumgarantievoorwaarden van de verzekeringsovereenkomsten tot dekking van de burgerrechtelijke aansprakelijkheid BUITEN OVEREENKOMST met betrekking tot het priv?-leven.

De FACULTATIEF hieraan verbonden rechtsbijstandverzekering verleent ook rechtsbijstand tegen degene die u schade berokkent BUITEN OVEREENKOMST.

Een geschil tussen verzekerde en verzekeraar over de ?uitsluitingen? e.d. betreft geen schadeberokkening buiten overeenkomst.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

Terug naar “Andere”