Dag allemaal
Deze week werd mijn auto weggetakeld in de straat waar ik woon omdat er onkruid werd verdelgd. Mijn auto stond daar al een 4-tal dagen geparkeerd (met bewonerskaart), de parkeerverbodsborden stonden er pas van de dag ervoor. Ik had het verbod dus niet gezien. Bij het aankomen in de garage waar mijn auto naartoe was getakeld, zag ik ook nog tussen mijn ruitenwisser het papiertje 'opgelet: morgen parkeerverbod'. Ik heb toen 90 euro moeten betalen aan takelingskosten en zal binnenkort ook nog eens een proces verbaal in de bus krijgen. U vraagt zich natuurlijk af 'is dit echt gebeurd?'. Het antwoord daarop is 'ja, dit is écht gebeurd'.
Daarom heb ik de dag zelf een e-mail gestuurd naar de dienst mobiliteit van de stad Sint-Niklaas met hetzelfde verhaal en de vraag of dit zomaar kan... Zij hebben mijn verhaal doorgespeeld naar de politie en zij belden me vandaag met de opmerking dat de dag voordien alle auto's werden opgeschreven die toen nog in de straat geparkeerd stonden. Mijn wagen stond niet op die lijst... Terwijl mijn wagen 100% zeker wél geparkeerd stond de dag voordien (zelfs al 4 dagen voordien). Ik krijg dus zeker ook nog eens een proces verbaal in de bus.
Mijn vraag is hoe hoog mijn kansen zijn om toch alle boetes (dus 90 euro takelingskosten en waarschijnlijk 50 euro boete) terug te krijgen indien ik hiertegen procedeer? Vormt het papiertje dat tussen mijn ruitenwisser zat met daarop 'opgelet: morgen parkeerverbod' een bewijs dat mijn auto er de dag voordien wél stond?
Alvast bedankt voor de reactie!