er is maar 1 telecom operator die de term "nalatigheidskost" gebruikt, dus iedereen zal wel weten over wie het gaat.
strikt genomen dient deze operator te bewijzen dat de schuld van "te laat betalen" bij de klant ligt; dit kunnen ze nagenoeg nooit, eveneens kunnen ( of willen ) ze nooit bewijzen dat ze hun "aanrekeningen" nog maar op tijd versturen of op welke datum deze verstuurd is.
de datum die op de "aanrekeningen" staat is niet persee de datum van verzending, wat ze ook mogen beweren.
deze operator beschouwd "nalatigheidskosten" als zijnde hetzelfde als "administratieve kosten", doch voor men "administratieve kosten" aan mag rekenen dient de klant eerst kosteloos een herrenering ( 2 als ik mij niet vergis ) en een aangetekende ingebrekestelling te ontvangen.
het is welgekend dat deze operator het niet al te nauw neemt met deze regels, voor hun is het vermelden van een "nalatigheidskost" op uw eerstvolgende "aanrekenening" hetzelfde als een "herrinering".
vervang de 015 met 0800 en u kan evengoed naar de klantendienst bellen
