nalatigheidskost

sweet desperado
Topic Starter

nalatigheidskost

#1 , 19 jan 2011 11:12

Is het wettelijk verplicht de nalatigheidskost van €7 te betalen bij een eerste aanmaning?
Ik had mijn factuur van operator enkele dagen te laat betaald, nu komt de volgende factuur toe met daarbij de factuur van vorige maand + nalatigheidskost. Ze zeggen wel indien factuur al betaald is "mag u deze kennisgeving als onbestaand beschouwen. Voor deze herinnering wordt u wel een nalatigheidskost van €7 aangerekend."
Ben ik verplicht deze te betalen?
Laatst gewijzigd door sweet desperado op 19 jan 2011 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neogoa

#2 , 19 jan 2011 11:29

Gelieve forum regels eerst te lezen aub. Geen namen vernoemen.

Een klein telefoontje naar T desk kan die nalatigheidskost verwijderen.
Laatst gewijzigd door neogoa op 19 jan 2011 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

sweet desperado
Topic Starter

#3 , 19 jan 2011 11:54

Sorry, en bedankt voor antwoord.

Reclame

Drone

#4 , 19 jan 2011 15:32

er is maar 1 telecom operator die de term "nalatigheidskost" gebruikt, dus iedereen zal wel weten over wie het gaat.

strikt genomen dient deze operator te bewijzen dat de schuld van "te laat betalen" bij de klant ligt; dit kunnen ze nagenoeg nooit, eveneens kunnen ( of willen ) ze nooit bewijzen dat ze hun "aanrekeningen" nog maar op tijd versturen of op welke datum deze verstuurd is.

de datum die op de "aanrekeningen" staat is niet persee de datum van verzending, wat ze ook mogen beweren.

deze operator beschouwd "nalatigheidskosten" als zijnde hetzelfde als "administratieve kosten", doch voor men "administratieve kosten" aan mag rekenen dient de klant eerst kosteloos een herrenering ( 2 als ik mij niet vergis ) en een aangetekende ingebrekestelling te ontvangen.

het is welgekend dat deze operator het niet al te nauw neemt met deze regels, voor hun is het vermelden van een "nalatigheidskost" op uw eerstvolgende "aanrekenening" hetzelfde als een "herrinering".

vervang de 015 met 0800 en u kan evengoed naar de klantendienst bellen ;)

Terug naar “Andere”