Buur blijkt last te hebben van hond

eylis
Berichten: 8840

Re: Buur blijkt last te hebben van hond

#16 , 10 dec 2010 11:29

Vraag de huisbaas vriendelijk dit "nieuw reglement" mbt kinderen in het gebouw op papier te zetten mét hand- en dagtekening en toe te voegen aan bestaande huishoudelijke regelement en aalle huurders te communiceren.
als hij hier op antwoordt dat hij dat niet wenst te doen, antwoord dan dat u deze informatie dan niet beschouwt als een officele mededeling. :mrgreen:
indien hij daar ook met allerlei onzinnige tegenwerpingen op reageeert: geef hem dan een print van de huurwetgeving in zijn handjes met de mededeling dat hij zich even kan verdiepen in de huurwetgeving. 8_)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#17 , 10 dec 2010 11:46

Inderdaad, vraag deze brave huisbaas aangetekend dat u aangetekend een bevestiging wenst te ontvangen van zijn verbod om kinderen te ontvangen in het pand of zelf kinderen te mogen hebben terwijl u er woont. U neemt in dit schrijven ter bevestiging de volledige conversatie over. Dan is het aan hem om ofwel te bevestigen of te ontkennen. Zwijgen wordt in een dergelijk geval beschouwd als niet ontkennen. Ik zou de rest van het gebouw er uit laten, kwestie van de brave man niet al te achterdochtig te maken.

Mag ik u ondertussen vriendelijk aanraden een aantal cd's van kinderen voor kinderen aan te schaffen, kabouter plop of samsom en deze regelmatig eens op een normaal geluidsniveau te laten spelen? Kwestie van de onderbuur nog eens te laten klagen bij de huisbaas zodat deze extra gemotiveerd is zijn brief te schrijven...

eylis
Berichten: 8840

#18 , 10 dec 2010 12:10

of nog iets leuker... een cd met geluiden van lachende en babblende kindjes en die ook elke avond op een normaal geluidsniveau afspelen...of misschien van trippelende kattepootjes, en iemand die hoest of niest...
:-)

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#19 , 11 dec 2010 12:45

Ik zal wel bijna het halve forum en alle babyboomers op mijn kop krijgen, maar het geluid van een woef vind ik even storend dan dat van een bleitend kind dat niet van u is.

Mag ik misschien als verhuurder of huurder kiezen of beslissen welk soort geluid ik als overlast mag beschouwen ? Blijkbaar niet. Kindergeluid mag niet als overlast beschouwd worden maar hondengeblaf wel. Ik vind dat discriminatie. Niet iedereen kiest er voor om de wereldbevolking nog met een paar exemplaren aan te vullen, alsof het menselijk ras met uitsterven bedreigd word.

Oh en de poster hierboven die beweert een kat te kunnen horen lopen ? Dat moet verschrikkelijk zijn. Een kat hoort een andere nog niet lopen, en ik dacht dat die zo'n 100x (?) beter horen dan wij ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Berichten: 38600

#20 , 11 dec 2010 16:33

Aan de huisbaas eens vragen om dat op papier te zetten en te tekenen .
Die persoon eens wijzen op het EVRM en op de grondwet.
Het is haar woning en iedereen moet haar dus het onbeperkt genot over die woning geven en laten.
Eens wat neefjes en nichtjes laten logeren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 16 dec 2010 15:12

Ik zal wel bijna het halve forum en alle babyboomers op mijn kop krijgen, maar het geluid van een woef vind ik even storend dan dat van een bleitend kind dat niet van u is.
Geloof me, ook het geluid van een "bleitend kind" dat WEL van u is, is niet meteen aangenaam geluid.
Mag ik misschien als verhuurder of huurder kiezen of beslissen welk soort geluid ik als overlast mag beschouwen ? Blijkbaar niet. Kindergeluid mag niet als overlast beschouwd worden maar hondengeblaf wel. Ik vind dat discriminatie.
Honden zijn nog steeds het "bezit" van mensen. Kinderen niet. Moest het u nog niet opgevalen zijn, kinderen zijn mini-MENSEN. Honden zijn DIEREN. U mag gerust het gewoon van kinderen storend vinden, maar dit neemt niet weg dat anderen niet het recht zouden hebben om kinderen te krijgen. Dat die kinderen geluid maken. Tja, dat hoort erbij. Maar binnen een paar jaar is dat wenen wel gedaan. Het blaffen van een hond is voor de rest van dat beest zijn leven als er niets aan gedaan wordt. En als die hond sterft, komt er misschien een andere met hetzelfde probleem. Enz...
Niet iedereen kiest er voor om de wereldbevolking nog met een paar exemplaren aan te vullen, alsof het menselijk ras met uitsterven bedreigd word.
Gelukkige kiezen er in België wel nog mensen om kinderen op de wereld te zetten en zo te zorgen dat er in de toekomst mensen zijn om de pensioenen van ons te betalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos
Berichten: 16087

#22 , 16 dec 2010 16:38

Tja, misschien dat Johnd liever migranten het Belgisch bevolkingsniveau op peil ziet houden zodat zijn pensioen en sociale zekerheid betaalbaar blijven.

(Hetgeen absoluut niet mag geïnterpreteerd worden als een negatief commentaar op deze mensen, laat hier aub geen ENKELE twijfel over bestaan)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 17 dec 2010 10:33

Je kan de kost van de vergrijzing ook oplossen door senioren op hun 70e te laten "inslapen". Het is niet dat het menselijk ras met uitsterven bedreigd wordt, nietwaar? Om aan JohnD maar te zeggen dat de steigende wereldbevolking te maken heeft met het feit dat mensen veel langer leven en deze aarde bevolken en dat de mens geen natuurlijke vijanden meer heeft. Misschien moeten we de "survival of the fittest" terug invoeren en alle sociale voorzieningen, ontwikkelingshulp en weet ik veel wat allemaal afschaffen, zodat er wat meer mensen het loodje leggen? Is dat een oplossing? Of een goeie oorlog met veel burgerslachtoffers of een natuurrampje op zijn tijd.

Of nee, toch de oplossing van JohnD: gewoon geen kinderen meer "kweken" voor een tijdje. Mensen, hoe kortzichtig kan je zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#24 , 17 dec 2010 10:51

Of nee, toch de oplossing van JohnD: gewoon geen kinderen meer "kweken" voor een tijdje. Mensen, hoe kortzichtig kan je zijn...
Gewoon niets doen terwijl de bevolking exponentieel blijft aangroeien getuigd pas van kortzichtigheid. Geen kinderen meer kweken is inderdaad veel te drastisch, maar behalve China is er geen enkel ander land dat een poging heeft ondernomen om dit probleem aan te pakken. De meeste landen durven zelfs de dialoog over het probleem niet aan te gaan.

Terug naar “Andere”