Rekening Telecom op mijn naam door anderen (vervalsers)

hjalmar
Topic Starter
Berichten: 4

Rekening Telecom op mijn naam door anderen (vervalsers)

#1 , 17 okt 2010 20:08

geachte medeforummers,

Ik zit hier met een vreemde zaak verveeld aangaande mijn vriendin.

Zij kreeg een tijdje geleden een rekening van 1500 euro van een telecomoperator, terwijl zij nooit een account met hen aangemaakt had.

De verdenking ging al direkt uit naar een vroegere kennis, iemand van lager allooi, die gekend is ivm vervalsingspraktijken.

Na wat navragen kregen we van Telenet een kopie van het kwaliteitscertificaat bij installatie. Daar blijkt dat een Wifi draadloze internetverbinding geïnstalleerd werd op 21 augustus 2009, op naam van mijn vriendin.

Het geschrift en de handtekening zijn echter overduidelijk vals. Je kan zelfs zien dat het een mannelijk geschrift is.

Deze werd gelezen en goedgekeurd door een installateur genaamd 'Vanrijsselberghe 4104'.

Die kennis van een lager allooi had een vriend die bij de telecomoperator werkte (hij zou ondertussen ontslagen zijn volgens een gerucht). Via hem zouden ze dit vervalst contract opgemaakt hebben.

De vraag is nu: wat te doen? De advocaten van de telecomoperator eisen nu 1625 euro.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 17 okt 2010 20:21

In wiens woning werd die installatie gedaan?
Wat is het facturatieadres?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 17 okt 2010 20:27

Klacht tegen onbekenden indienen bij de politie is de allereerste stap, verzekering inlichten de tweede, Telecomoperator onmiddellijk via As op de hoogte brengen dat u de factuur betwist aangezien het contract niet door u is gevraagd of gehandtekend. U bezorgt hen in hetzelfde schrijven het nr van het pv van uw aangifte bij de politie en eventueel het dossiernr bij uw verzekering.
Tot slot, als de telenetoperator niet wenst mee te werken, kan u in een dergelijk geval steeds beroep doen op de ombudsdient voor telecom.

Reclame

hjalmar
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 17 okt 2010 20:49

In wiens woning werd die installatie gedaan?
Wat is het facturatieadres?
Een onbekend adres in het Gentse. Mijn vriendin heeft daar nooit gewoond en kent het adres niet.

Zij heeft nooit maandelijkse rekeningen gehad ofzo op haar echt adres (dat gekend was bij de verdachte), enkel één na een jaar met het bericht 1500 euro te betalen.

hjalmar
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 17 okt 2010 20:52

Klacht tegen onbekenden indienen bij de politie is de allereerstenstap, verzekering inlichten de tweede, Telecomoperator onmiddellijk via As op de hoogte brengen dat u de factuur betwist aangezien het contract niet door is gevraagd of gehandtekend. U bezorgt hen in hetzelfde schrijven het nr van het pv van uw aangifte bij de politie en eventueel het dossiernr bij uw verzekering.
Tot slot, als de telenetoperator niet wenst mee te werken kan u in een dergelijk geval steeds beroep doen op de ombudsdient voor telecom.
Dank u. Morgen gaan wij alvast naar de politie. I.v.m. de verzekering, welke verzekering bedoelt u?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 17 okt 2010 20:53

Kan u geen aanspraak op rechtsbijstand familiale? (was waar ik aan dacht)

hjalmar
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 17 okt 2010 20:59

ik vrees van niet

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 okt 2010 21:26

Telenet moet bewijzen dat uw vriendin een overeenkomst met hen heeft afgesloten.

Een onderhandse akte heeft slechts bewijskracht indien hij erkend wordt door diegene tegen wie men er zich op beroept of indien hij wettelijk voor erkend wordt gehouden (art. 1322 B.W.). Om alle bewijskracht aan die akte te ontnemen, volstaat het overeenkomstig art. 1323, lid 1 B.W. de handtekening niet als de zijne te erkennen (Rb. Leuven 24 februari 1988, T.B.B.R. 1989, 172.).

Als uw vriendin beweert dat de handtekening niet van haar is moet Telenet het tegendeel bewijzen. De bewijslast ligt dus bij Telenet. Uw vriendin moet verder niets doen.

Franciscus
Berichten: 38771

#9 , 19 okt 2010 19:10

Na de aangifte zal politie de gegevens bij de operator opvragen nl contract enz
Ze zullen van uw vriendin een schriftproef afnemen. Vraag dat ze dat nu doen want anders moet ze daarna nog een terug
Ze zullen en dat kunnen ze heel gemakkelijk al eens nazien wie er op dat adres in Gent woont.
Dus geef alle namen door die u kent.
Het verhaal van de installateur zeker ook vermelden ..
Copies van alle brieven van teleoperator bijvoegen bij PV.

Terug naar “Andere”