volgende situatie heeft zich voorgedaan,
IK en mijn vriendin zijn de gelukkige ouders geworden van een dochter begin maart.
probleem: mijn vriendin was toen nog in een echtscheiding verwikkeld waarvan de feitenlijke scheiding uitgesproken was eveneens rond de periode van maart.
gevolg: onze dochter draagt de naam van de NIET biologische vader maar van de juridische vader.
Wij hebben dan ook 2 weken na de geboorte een DNA-analyse laten uitvoeren die de biologische vaderschap voor 99.99994 % bij mij legt.
volgens de advocate die met de echtscheiding belast is,was het aangeraden om de juridische vader tot "ontkenning vaderschap" te laten overgaan.
Nu bijna 6 maand later is hier nog steeds niets van in huis gekomen.
Mijn vraag is dan ook : kan ik best de erkenning vaderschap in dienst stellen en voor welke rechtbank moet dit gebeuren, als dit rechtbank eerste aanleg is, heb ik dan een advocaat nodig wetende dat tegenpartij zowiezo okkoord gaat gaan met deze erkenning van vaderschap.
andere vraag, waarom gaat hij niet over in de ontkenning vaderschap?
Zit er een verjaaring op enige sociale voordelen (oa ouderschapsverlof dat hij heeft opgenomen tewijl de feitenlijke echtscheiding reeds uitgesproken was?),kunnen wij de tegenpartij niet dwingen door hem mee verantwoordelijk te stellen door de kosten die bij de opvoeding van een kind horen?
het zint ons niet dat de eerdere belofte tot "ontkenning vaderschap" van de tegenpartij tot nu toe niet tot stand komt tewijl enige informatie van zowel de tegenpartij alsook zijn raadsman achterwege blijven.
dank bij voorbaat op enige reacties