Oplichting

cyclope1982
Topic Starter
Berichten: 4

Oplichting

#1 , 29 aug 2010 08:32

Beste,


Mijn verhaal is het volgende:

Ik ben opgelicht door [gelieve geen namen weer te geven in uw bericht : webmaster].
Heb ondertussen gezien dat ik niet de enige ben die met deze mens te maken heeft gehad.

Ik en er echt zwaar gefrustreerd van.
Hij heeft een tijdje voor mij gewerkt en zo ben ik met hem in contact gekomen.
Hij heeft mij meerdere malen beloofd van Iphones aan een zeer interessante prijs te kunnen verkrijgen, volledig legaal.
Hij heeft dit zeker en vast bij nog een 10 tal mensen gedaan.
Hij heeft ook tegen een aantal mensen gezegd dat hij pocket laptops kon regelen.
Echter deze mensen hebben hun geld reeds terug kunnen hebben.

Nu na dat hier allemaal niks meer van in huis kwam had hij mij 1000€ beloofd als sponsoring voor mijn bowling team.
Hij ging akkoord en ik heb het nodige gedaan zodat hij bekendheid kreeg door reclame.
Als je zijn naam in Google ingeeft heb je daar direct de bewijzen van.
Nu komt hij niet over de brug met de sponsoring sterker nog, hij wilt klacht indienen tegen mij voor stalking omdat ik hem probeer te bereiken om te horen waar het fout ging.

DIT IS DUS EEN OPROEP AAN ALLE MENSEN DIE ZICH IN HET ZAK HEBBEN LATEN ZETTEN DOOR [gelieve geen namen weer te geven in uw bericht : webmaster], LATEN WE HIER SAMEN IETS AAN DOEN.

BTW ALS JE [gelieve geen namen weer te geven in uw bericht : webmaster]IS WILT BELLEN, HIER IS ZIJN GSM NUMMER :[gelieve geen privé-gegevens weer te geven in uw bericht : webmaster]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FrankV
Berichten: 277

#2 , 29 aug 2010 09:25

Ik denk niet dat de moderator dit bericht lang zal laten staan. :D
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 29 aug 2010 10:39

Betrokkene is blijkbaar nog ter sprake gekomen op dit forum
http://juridischforum.be/forum/viewtopi ... =53&t=3395" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#4 , 29 aug 2010 11:01

Beste,


Mijn verhaal is het volgende:

Ik ben opgelicht door [gelieve geen namen weer te geven in uw bericht : webmaster].
Heb ondertussen gezien dat ik niet de enige ben die met deze mens te maken heeft gehad.

Ik en er echt zwaar gefrustreerd van.
Hij heeft een tijdje voor mij gewerkt en zo ben ik met hem in contact gekomen.
Hij heeft mij meerdere malen beloofd van Iphones aan een zeer interessante prijs te kunnen verkrijgen, volledig legaal.
Hij heeft dit zeker en vast bij nog een 10 tal mensen gedaan.
Hij heeft ook tegen een aantal mensen gezegd dat hij pocket laptops kon regelen.
Echter deze mensen hebben hun geld reeds terug kunnen hebben.

Nu na dat hier allemaal niks meer van in huis kwam had hij mij 1000€ beloofd als sponsoring voor mijn bowling team.
Hij ging akkoord en ik heb het nodige gedaan zodat hij bekendheid kreeg door reclame.
Als je zijn naam in Google ingeeft heb je daar direct de bewijzen van.
Nu komt hij niet over de brug met de sponsoring sterker nog, hij wilt klacht indienen tegen mij voor stalking omdat ik hem probeer te bereiken om te horen waar het fout ging.

DIT IS DUS EEN OPROEP AAN ALLE MENSEN DIE ZICH IN HET ZAK HEBBEN LATEN ZETTEN DOOR [gelieve geen namen weer te geven in uw bericht : webmaster], LATEN WE HIER SAMEN IETS AAN DOEN.

BTW ALS JE [gelieve geen namen weer te geven in uw bericht : webmaster]IS WILT BELLEN, HIER IS ZIJN GSM NUMMER :[gelieve geen privé-gegevens weer te geven in uw bericht : webmaster]

cyclope1982
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 29 aug 2010 13:26

Idd, had het vorige verhaal ook reeds gelezen.

@webmaster: mijn excuses dat ik die gegevens erin had gezet.
Zal niet meer voorvallen

cyclope1982
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 29 aug 2010 13:27

Iemand een idee wat je hier tegen kunt doen, aangezien hij wel een echte leugenaar en oplichter is?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 29 aug 2010 14:27

Iemand een idee wat je hier tegen kunt doen, aangezien hij wel een echte leugenaar en oplichter is?
een rechtzaak tegen hem voeren? ;)

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 30 aug 2010 14:06

Op te beginnen is net niet zomaar een strafbare zaak.
U hebt een overeenkomst gesloten die tegenpartij blijkbaar niet nakomt.
Dan zal u hem aangetekend in gebreke moeten stellen en die procedure volgen.
Dus opletten met strafklachten ... nogwal wat van die klachten ALS ze al worden opgenomen door politie worden door parket geseponneerd wegens geen strafbare feiten.

Er zal zo wie zo opzet moeten bewezen worden ...

cyclope1982
Topic Starter
Berichten: 4

#9 , 01 sep 2010 19:29

die heb ik al via mail
daarin stemt hij toe tot die sponsoring en heb ook nog communicatie tussen mij en hem over het logo dat geplaatst ging worden op een bord.

sterker nog mijn ploeg was reeds ingeschreven en de ploeg naam draagt zijn naam nu.
Zijn dat geen bewijzen genoeg?

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 02 sep 2010 11:09

neen.

Om iets te bewijzen zijn er juridische procedures
Om iets strafbaar te hebben zijn er wetten oa strafwet waarin staat gestipuleerd wanneer iets strafbaar is en waarom dat dan strafbaar is en welke elementen daar moeten in voorkomen.

Het enige wat tot nu toe strafbaar is is het verhaal dat u gedaan hebt want dat is laster en/ of eerroof en op zijn minst lasterlijke aantijgingen in een geschrift dat openbaar is.

Dus als vb die persoon of iemand van zijn bekenden deze tekst leest kan daarvan al aangifte gedaan worden.
Het is trouwens geen klachtmisdrijf de vervolging ( lastens U) kan dus ambtshalve.

Uw wensen voor juridische werkelijk houden is meestal geen goed gedacht

De_ferme_gast
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#11 , 13 okt 2017 11:32

Door mijn google-foo ben ik op deze oude draad gekomen, gaat over oplichting door dezelfde persoon.

Persoon J. is ondertussen veroordeeld en heeft van januari tot mei in de gevangenis gezeten; Ik neem aan dat naam hier vermelden nog steeds niet mag? itt in Nederland waar sites zoals tros opgelicht wel veroordeelde oplichters met naam en toenaam worden genoemd.

Ikzelf heb ooit voor een soort smart-tv kasje geld aan hem gegeven via een kickstarter project; Van dat project is weinig van terecht gekomen enkel vage beloften en foto's die hij via internet heeft bijeengespokkelt om zijn investeerders even wat te sussen; iedereen die er geld in had gestoken is zijn geld kwijt. Dat geld moet ik niet terug ik beschouw dat als weer iets bijgeleerd; Ik heb wel mensen aan hem voorgesteld die meer geld kwijt zijn

Nu loopt deze persoon terug rondt en zoekt nu slachtoffers in de omgeving van Zemst/Mechelen ipv het Leuvense;

Ik kan via sociale media volgen dat hij vollop geld aan het uitgeven is oa tomorrow-land / de zware man uithangen in Knokke / naar Dubai reizen om daar met snelle wagens weer de man uit te hangen;
Geld dat hij heeft verkregen door mensen op te lichten oa met die luierbox / pamperbox affaire van eind vorig jaar, was dus ook hij.
Hiervoor is hij nog niet veroordeeld maar ik denk dat er voor de benaadeelden weinig te halen gaat zijn.

Nu mijn vraag, wat moet je doen als je weet/vermoedens hebt dat een veroordeelde oplichter opnieuw mensen geld aan het proberen afhandig maken is?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 13 okt 2017 11:40

Je kan de politie verwittigen, maar of dit iets gaat uithalen ???

Het is niet omdat iemand naar tomorrow-land gaat dat dit criminelen zijn, of met geld van criminele feiten !

Iemand vals beschuldigen is ook strafbaar, heb je persoonlijk bewijzen dat hij criminele feiten pleegt?

Want denken en vermoeden is soms zeer gevaarlijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

De_ferme_gast
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#13 , 13 okt 2017 12:45

Ikzelf met enkele duizenden anderen investeerders zijn opgelicht door hem via de kickstarter dienst indiegogo om zijn project Zambi te helpen financiëren.https://www.indiegogo.com/projects/meet ... #/comments
Ik heb via Whois zijn naam achterhaald, kan bewijzen dat ik heb betaald & niets geleverd gekregen heb / net als alle duizenden andere gedupeerden & dit is dezelfde persoon die eind vorig jaar achter de pamperbox oplichting zat.
Ik kan natuurlijk klacht neerleggen via de politie maar volgens mij ga ik mijn geld niet terug zien.

Ik heb al 1 persoon gewaarschuwt om niet met hem in zee te gaan, ik heb gewoon verwezen naar de luier zaak.

Waarom mag je een veroordeelde oplichter niet bij naam noemen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 13 okt 2017 13:01


Waarom mag je een veroordeelde oplichter niet bij naam noemen?
Ik denk dat dit is voor schending van de privacy van de betrokkene.

Maar langs de andere kant de krant noemt zoveel misdadigers bij naam is dit dan toegelaten??

Als iemand veroordeeld is en heeft zijn straf gehad vind ik het maar normaal, want de tijd van de schandpaal is al lang voorbij.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#15 , 13 okt 2017 21:54

Aangifte doen bij politie.
Op sociale media en kranten kan er wel zonder vermelding van naam de nodige ruchtbaarheid gegeven worden.
Zelf ooit inderdaad via NL TV een zaak gekend die zich op dat ogenblik afspeelde in Vlaanderen - per toeval kwam die persoon in een zaak die ik goed ken men een ongelofelijk verhaal en werd daar ook een offerte en cursus en levering gepland -
Op moment van cursus niemand die kwam opdagen ..raad gegeven om aangifte te doen en de lokale politie heeft dan direct contact gelegd met team Ecofin ... m.a.g. dat persoon enkele dagen daarna werd opgepakt ( niet voor de firma zaak maar voor al de rest).
Filmpjes staan volgens mij nog op internet.

Terug naar “Andere”