Aansprakelijkheid in supermarkt

feron
Topic Starter

Aansprakelijkheid in supermarkt

#1 , 24 aug 2010 10:41

Enkele maanden geleden werd mijn vrouw aangereden aan haar voet in de supermarkt door een bediende met een vorklift.
Mijn vrouw werd ter verzorging met de ambulance naar het hospitaal gebracht.

Een maand later kregen wij van de supermarkt (Carrefour) een brief waarin stond dat zij, na de bediende gehoord te hebben, niet aansprakelijk waren voor het ongeval. Bijgevolg waren alle kosten voor ons.

Mijn vraag is of deze werkwijze "normaal" is en of wij grond hebben om hiertegen te reageren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 aug 2010 11:28

Was dat binnen of op de parking
De (meeste) Carrefour winkels hebben een parking die door gebruik openbare plaats is ( mogelij zelfs openbare weg). Hiermee de grote parkings aan Carrefour Schoten - Borsbeek - Makro Eke- Deurne als voorbeelden in rechtspraak - rechtsleer
Daar is dus de wegcode van toepassing en is dit een aanrijding met gewonden en vereist de tussenkomst van de politie.

Wat de tegenpartij zegt doet niets ter zake.
Ik hoop dat u uw verzekering - familiale in kennis hebt gesteld (zowel voor de feiten binnen als buiten)
Indien niet hebt u een probleem want dan moet uzelf nu gaan procederen.

Indien buiten kan u alsnog aangifte bij de politie doen want dit zijn dan onopzettelijke slagen en verwondingen met eventueel werkonbekwaamheid.

feron
Topic Starter

#3 , 24 aug 2010 11:49

Dit was binnen in de supermarkt gebeurd. Anderzijds is een familiale verzekering hier volgens mij niet van toepassing vermits er alleen sprake is van letsel bij mijn vrouw en niet bij derden.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 aug 2010 11:50

Rechtsbijstand.

artemis

#5 , 24 aug 2010 12:02

Dit was binnen in de supermarkt gebeurd. Anderzijds is een familiale verzekering hier volgens mij niet van toepassing vermits er alleen sprake is van letsel bij mijn vrouw en niet bij derden.
Zeker en vast wel. De rechtsbijstand gaat dan uw belangen verdedigen tegen de tegenpartij (supermarkt), er hoeven geen derden bij betrokken te zijn. Uiteindelijk heeft zo een supermarkt ook een eigen verzekering tegen dat soort ongevallen.

Toen mijn moeder op de tram gevallen was en haar schouder brak heeft de rechtsbijstand van haar familiale haar fantastisch verdedigd tegen De Lijn en buiten recup van alle medische kosten voor schadevergoeding gezorgd.

feron
Topic Starter

#6 , 24 aug 2010 12:22

Aan Franciscus en Artemis: hartelijk bedankt voor de info

artemis

#7 , 24 aug 2010 12:36

Graag gedaan.

Je moet wel rechtsbijstand bij je familiale polis hebben (is een supplement en dus niet altijd inbegrepen).

Hopelijk is het dan nog niet te laat want het 'ongeval' dateert al van enkele maanden geleden.

Terug naar “Andere”