Mutualiteit. Ziekenfonds, buitenlands kindje met ziekte

Risnic
Topic Starter

Mutualiteit. Ziekenfonds, buitenlands kindje met ziekte

#1 , 20 aug 2010 18:18

Beste medehelpers,
Ik werk in het buitenland maar verblijf ook geregeld in Belgie, heb nog domicilie in Belgie bij mijn (ex-vriendin) en sta ingeschreven onder haar mutualiteit, zij is zelfstandige.
Nu heb ik in het buitenland een job die ik keurig op mijn belastingaangifte invul. Ik heb met mijn vriendin in het buitenland een kindje, die dus de Belgische nationaliteit krijgt maar die een aangeboren hartafwijking heeft, wij moeten dus zo snel mogelijk naar Belgie (hartoperaties zijn in Belgie absolute top) en moet ik dus zo snel als mogelijk hoofd van het gezin worden om mijn zoontje in de mututaliteit te krijgen zonder wachttijd. Ik ben dus nog verzekerd als lasthebbende maar kan in die hoedanigheid waarschijnlijk mijn zoontje niet onder mijn mutualiteit onderbrengen. Ik kan in Belgie zowel zelfstandig als werknemer aan de slag, dat is geen probleem, maar in welke hoedanigheid krijg ik het snelst en zonder wachttijd mijn zoontje zonder wachttijd in de mutualiteit.
Enig advies?
Met dank

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding