Inschrijvingsgeld universiteit

VDH
Topic Starter
Berichten: 8

Inschrijvingsgeld universiteit

#1 , 01 jun 2010 16:31

Hallo,

Tijdens het academiejaar 2008-2009 schreef ik mij in voor een opleiding aan de universiteit (creditcontract). Vervolgens heb ik mij opnieuw uitgeschreven. Kort daarop kreeg ik een brief dat mijn inschrijvingsgeld terug zou worden gestort, wat ook is gebeurd.
Nu kreeg ik echter opnieuw een brief met daarin de vermelding dat ik het inschrijvingsgeld toch moet betalen (wat ik dus weldegelijk gedaan heb, maar zij mij met een begeleidende brief hebben teruggestort). Blijkbaar was dit dus ten onrechte.
Mijn vraag is nu of zij dit zomaar kunnen eisen (+ betaling binnen de 14 dagen, voor een som van toch wel 500 euro)? Verjaart deze vordering niet? Ik ging er namelijk al meer dan een jaar, ter goeder trouw, van uit dat ik het inschrijvingsgeld dan toch niet verschuldigd was. Bovendien had ik het ook effectief betaald.

Nog een kleine opmerking hierbij: Toen ik ingeschreven was blijkt uit het reglement van toen dat ik inderdaad het inschrijvingsgeld verschuldigd was (ook bij uitschrijving). In het huidig reglement, dat van kracht was op het moment dat mij het geld wordt teruggevraagd, staat echter dat ik het niet verschuldigd ben bij uitschrijving voor een bepaalde datum.

Alvast bedankt voor de hulp!

Elke

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding