roettest autocontrole

VDEB
Topic Starter
Berichten: 1

roettest autocontrole

#1 , 16 apr 2010 22:23

Kan er iemand de wettelijk te volgen procedure geven voor de roettest?


Vandaag met 2 wagens naar de controle geweest:

Landrover Discovery 5cyl 2,5 Diesel:
Wordt tot 5x toe enkele minuten tot 5500tr/min gejaagd
VW Passat 2 jaar oud 19TDI
Wordt 7x 3 minuten tot achteraan in de rode zone van de
toerenteller gejaagd

Dit is moedwillig schade toebrengen aan de wagens en schiet zijn doel voorbij,....
Waar kan ik klacht neerleggen? Of stap ik er mee naar de pers?
Blijkbaar werken er alleen maar kiekens zonder kop die geen verstand hebben van mechanica,...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rdkater
Berichten: 1

#2 , 12 okt 2012 07:51

als het toerental van de motor in het rood gaat daalt de smeerkracht van de olie en ontstaat er wrijving die schade veroorzaakt ook beginnen de kleppen te zweven (niet volledig teruggetrokken) waardoor ze tegen de piston tikken en verbogen raken, de rode zone in je toerenteller is er niet voor niets, dit is moedwillig schade toebrengen aan je motor, puur vandalisme mijn motor is bij de vorige keuring ook naar de vaantjes gegaan een klep afgebroken na +- 1500 km na deze verkrachting, de volgende schouwing waar er een durft deze meting uit te voeren zal klappen krijgen dat lijkt de enige taal die ze verstaan, voor de roettest zal ik ze duidelijk maken niet in het rood te gaan, rood is motten.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 okt 2012 09:42

de volgende schouwing waar er een durft deze meting uit te voeren zal klappen krijgen dat lijkt de enige taal die ze verstaan, voor de roettest zal ik ze duidelijk maken niet in het rood te gaan, rood is motten.
Ik heb zo een vermoeden dat we U in de toekomst nog gaan mogen verwelkomen op dit forum.

Reclame

redak
Berichten: 205

#4 , 13 okt 2012 14:31

Wordt 7x 3 minuten tot achteraan in de rode zone van de toerenteller gejaagd
Als ik dat uit reken dan zou die keurder zowat 21 minuten op het gaspedaal staan duwen hebben. Ik denk dat dit toch wel ruim overdreven zal zijn. Zo niet dan zal je zeker wel een pak getuigen hebben van dit onverantwoorde gedrag.

Winand
Berichten: 20

#5 , 25 okt 2012 11:21

VDEB loopt op een ander tijdsregime me dunkt. Zever...

Rockenlol
Berichten: 5

#6 , 27 jan 2017 10:04

moet men auto afstaan aan autokeurder of mag men wagen zelf besturen tijdens keuring (roettest )

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#7 , 27 jan 2017 17:42

Mijn VW is 6 jaar oud en deze krijg je niet boven de 2500 toeren in stilstand.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 jan 2017 23:42

Wordt 7x 3 minuten tot achteraan in de rode zone van de toerenteller gejaagd
Als ik dat uit reken dan zou die keurder zowat 21 minuten op het gaspedaal staan duwen hebben. Ik denk dat dit toch wel ruim overdreven zal zijn. Zo niet dan zal je zeker wel een pak getuigen hebben van dit onverantwoorde gedrag.
Eindelijk is de oorzaak van de lange wachtrijen aan de autokeuringsstations ontdekt ;-).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Sirkii
Berichten: 5396

#9 , 29 jan 2017 10:00

Mijn VW is 6 jaar oud en deze krijg je niet boven de 2500 toeren in stilstand.
Sjoemelsoftware ;-)

Terug naar “Andere”