Ik heb een faktuur voor het leveren en plaatsen van een chauffageketel van de installateur, dus hij dient ervoor te zorgen dat alles in orde is >
ik heb met de invoerder van de ketel geen uitstaans, mijns inziens draagt de installateur de volle verantwoordelijkheid tegenover mij , ongeacht de oorzaak van het slecht functioneren van de ketel.
Dit lijkt me geen gezonde situatie te zijn!
Levering en plaatsing door een derde ontslaat een fabricant NIET van
eventuele fabricagefouten.
Garantie is een overeenkomst tussen U en de 'fabricant', daar zit de installatuer voor niets tussen!
Alvoor de installateur voor de rechter te dagen, kan U m.i. beter een
?deskundigenverslag? laten maken.
De vervanging van ?het binnenwerk? zal in het voordeel(*) spelen van de installateur.
INDIEN de installateur zijn verantwoordelijkheid gaat afwimpelen op de fabrikant, dan vrees ik dat er U een paar jaar juridisch getouwtrek te wachten staat.
Die 750 Euro die U voor ogen had, zullen in dit geval dan niet meer zijn dan een ?voorschotje?
(*) sedert wanneer worden ?perfect werkende? onderdelen vervangen?