#1 , 01 mar 2010 18:40
Beste,onlangs vernam ik dat een familie lid in de jaren '50 opgenomen was in het Sint Amadeuscentrum wegens Dementie.De persoon in kwestie was ongeveer 30 jaar en is er ook overleden in 1981.Mijn vraag is nu,kon de echtgenote scheiden van die persoon ? Of bestond er een wet dat zolang de zieke persoon niet in staat was logisch na te denken niet kan instemmen voor een scheiding. Konden artsen of een hoofdgeneesheer beslissen dat de patient al die jaren in de instelling moest verblijven. De persoon in kwestie is de eerste man van mijn moeder.Hebben een zoontje gehad dat in 1956 is overleden, de persoon haar man heeft zelf legerdienst gehad. Mijn zus die overleden is en ik dragen uiteindelijk de familie naam van haar eerste man, en staat ook in ons geboorte acte. Wat is nu mijn familie band ? Mijn biologische vader is overleden in 1979, heeft ons dus nooit erkend. Veele vragen waar ik hoop wat informatie te verkrijgen. Allebeide personen waren amper 10 jaar begraven, ik kan dus niemand groeten. Heb nog mijn moeder, 82 jaar maar heeft mij al die jaren verstoten, nog steeds.Haar ouders hebben nog steeds hun graf, alsook haar zoontje.Zijn de kosten dan zoveel verhoogd in al die jaren voor een graf ? Ik word niet herkent als familielid van haar eerste man, ook niet van de familie van mijn biologische vader die ik gekend heb tot mijn 12 jaar. Moeder verbrak alle contacten langs mijn vaders familie toen hij stierf in 1979.
Geboren in Schaarbeek, sinds 2004 wonende in Antwerpen.
Werk in een beschutte werplaats te Boom.
Interesses; Op de hoogte zijn van het medisch vlak, nieuwe wetenschappelijke ondervindingen over ziektes , operaties... Rechtvaardigheid van de mens.