Man besteeld vrouw, wat kan er tegen gedaan worden?

SXTC
Topic Starter
Berichten: 64

Man besteeld vrouw, wat kan er tegen gedaan worden?

#1 , 24 feb 2010 13:38

Hey iedereen, ik ben nieuw op dit forum.
Het is heel interessant dat ik bepaalde zaken zoals dit met anderen kan bespreken. Leuk jullie te ontmoeten ! 8)

Ahum nu het minder goede nieuws.. de scheidingsprocedure van mijn zus is net begonnen, blijkbaar had haar man een relatie met iemand anders en heeft hij haar geld gestolen. Laat me uitleggen hoe het in elkaar zit.

Het begin:

(Zus gaat trouwen met 75.000 euro al op haar rekening van naamloze aandelen, maar wel tijdig op haar naam geregistreerd)

Mijn zus haar man beloofde haar een nieuw huis en beweerde dat hij een grote erfenis aan geld had ontvangen van zijn vader die recent overleden was. Maar ze gingen nooit naar een notaris (mijn zus is daar niet van op de hoogte) waardoor het automatisch gezamelijke noemer werd.

Nadat ze waren getrouwd kwam er 2 dagen later een deurwaarder aan de deur, blijkbaar was de erfenis al gelogen en zat meneer in de schulden. Die hebben mijn ouders betaald met hun reserve geld.

Mijn zus was ZEER naief en omdat de liefde haar verblind had geloofde ze zijn leugens wanneer hij om een handtekening vroeg, de eerste handtekening (waarvan hij zij dat het voor betaling keuken was want er was nog geen enkele kamer ingericht!) bleek om hem meer macht te geven over de rekening, de tweede handtekening om haar minstens voor de helft te laten opdraaien voor de schulden die hij nog had van zijn auto's (waarvan hij beweerde dat het voor het dak te repareren was), en een derde kwam hij laten plaatsen op het werk van mijn zus terwijl zij druk bezig was..

Anyhow nu blijkt het dat meneer sinds die dag bijna elke dag bedragen overschreef naar een andere bank, waar hij dan weer tot 3x per week bedragen van 2 tot 5000 euro uit de muur haalde.

Mijn zus had hem al enkele keren vernoemt dat eens hij het huis niet opruimde, ze hem ging verlaten (ze waren al 5 jaar samen en kindje moest op de grond slapen, hoe kind & gezin dat goedgekeurd heeft begrijpen we nog niet!). Ze herhaalde het steeds vaker en had vaak ruzie met zijn moeder waar hij van hield alsof hij daar mee getrouwd is.
Als zijn moeder men vrouw aanviel, koos hij altijd de kant van zijn moeder.

Anyhow tegen de vrede rechter beweerde meneertje dat al het geld is opgegaan aan onkosten (wel raar dat iemand superbedragen nodig heeft elke maand). En het rare is dat er niks is gebeurd in dat huis dus waar is al dat geld naartoe. Nu blijkt het ook nog eens dat hij mijn zus heeft laten tekenen voor een autolening van 15% intrest wat bij die bank standaard 4.95% is ! en dat hij nog een lening is afgegaan van 75.000 euro.
Tegen de vrederechter zei hij dat die 75.000 euro van ons zwart geld was en meneerke verschoot toen hij hoorde dat dit niet zo was en dat de bewijzen er waren (werd even bleek, deed toen onbeleefd tegen rechter en liep buiten).

Anyhow wij hebben hoedenrecht van kind gekregen (geen co-ouderschap) maar meneerke wil dit aanvechten.

Het erge aan de situatie is dat het lijkt alsof haar man dit allemaal heeft geplant zodat zij in de financiele put zou komen waar ze niet meer uitraakt, gewoon omdat hij kwaad was omdat ze meermaals had gezegt dat ze effectief bij hem wegging als hij bleef stilstaan aangezien ze wist dat ze genoeg geld in hem had gestoken om het waar te maken.
Nu vond mijn zus het al raar dat hij steeds rond zen ex vriendin bleef lopen maar via haar kind kwam ze al gauw te weten dat hij loog over zen zakenreisjes, dat hij in plaats van te werken steeds naar parken enzo ging met zijn ex. Later kwam dan ne foto tevoorschijn van haar kind die bij het kind van de ex van haar man stond (kind van ex vriendin) en die leken als twee druppels water op elkaar en waren exact hetzelfde gekleed). Ze heeft zijn ex ook meermaals betrapt op leugen en het lijkt erop dat die al een gandse tijd een relatie hadden achter de rug van men zus (haar kind zegt dat hij die al zien kusse heeft en dat die aant sexe waren in hun huis als men zus aan het werken was maar we kunnen dit niet bewijzen).

Om nog voorbeeldje te geven, om men zus te laten tekenen voor afbetaling voor wat hij noemde "haar toekomstige auto" liet hij een vriend haar wijsmaken dat ze door hare praktijk was zonder ooit hare theorie te hebben gedaan zodat ze zou tekenen voor ne auto waarmee ze niet mocht rijden (mss voor in de toekomst met zen ex want sinds men zus terug thuis is zegt hare kleine dat ze vaker langskomt om te sexen).

Alles lijkt er op dat er daar mensen hebben meegeholpen in dit bedrog maar wat doe je eraan, wij hebben niet het geld om dure advocaten te betalen...

Het trouwfeest was b.v. betaald en de limo van zen broer maar via internet kwam ik erachter dat die limo gratis word uitgeleend via de mensen van het gebouw waar zij hun feest gaven, en dat dit feest nog niet eens betaald is !!

Zelf het kindergeld betaald meneer niet en om nog een voorbeeldje te geven krijgt het kind enkel "Quick & macdonalds" eten wat niet gezond is (kind is altijd ziek als het weekend bij hem is geweest) + een hele hoop snoep en nu hij voor de 2de maal rotte tandjes heeft met veel pijn, wil meneer er niet mee naar de tandarts zodat wij het weer kunnen betalen (het kind wil hij voor de alimentatie want als ik het hoor moet die kleine als hij daar is, steeds op de zetel of op de grond slapen). MAar voor alles heeft hij altijd iets klaar (leugens) en hij zorgt er wel voor dat zen verhaal -+ klopt zodat ge het niet helemaal teniet kunt doen.

Voor ons is het zeker dat meneer alles heeft opgezet omdat er een wet is dat zegt dat man en vrouw onder gezamelijke noemer niet van alkaar kunnen stelen en daar maken ze misbruik van (zijn nog al 3 mensen op men winkel geweest die hetzelfde meegemaakt hebben).

De vraag is, wat kunnen we doen om uit de schulden te komen die meneer aan ons been heeft gelapt? Please wat hulp want ik ben niet zeker dat onze advocaat alles kan oplossen zonder steun/tips.

Misschien weet iemand een wet die ervoor zorgt dat meneer minstens de helft moet teruggeven... of slikt de rechtbank dit echt dat iemand alles laat verdwijnen en dan zegt dat het op is?...

Mijn zus verdient nu momenteel iets van een 1200 netto en ze moet evenveel betalen aan intrest voor de lening die hij heeft afgesloten en waar hij haar voor heeft laten tekenen op haar werk tussen de drukte in met een leugen, iets wat ik ook al raar vind aangezien zo een documentjes normaal in de bank moeten worden getekend.
(en ik denk dat meneer ook valsheid in geschriften heeft gepleegt maar bewijs het maar, meneer heeft alle papieren laten verdwijnen).

Please help ! Want momenteel twijfel ik echt aan de gerechtigheid van het gerechts systeem (omdat alles erop lijkt dat onrechtvaardigheid in dit geval beschermt word door de wet).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 feb 2010 15:36

Tenzij kan bewezen worden dat de schuldbekentenissen werden ondertekend onder dwang (uiterst moeilijk) is men erdoor gebonden.
Overspel is niet strafbaar meer.
Vermoedelijk heeft uw zus volmacht gegeven aan haar echtgenoot voor haar persoonlijke rekening. Indien hij die bedragen heeft aangewend voor zijn persoonlijke verrijking, zal hij die in het kader van de boedelscheiding moeten terugbetalen. Maar dit moet u dan wel kunnen bewijzen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38771

#3 , 24 feb 2010 19:33

Geestelijke wreedheid en miskenning huwelijksplichten enz zijn dacht ik nog wel een grond om te scheiden ... noemt dat niet beledigingen ??
Langdurige ontwrichting.

Reclame

SXTC
Topic Starter
Berichten: 64

#4 , 24 feb 2010 20:49

dat is nu net het probleem, zij geloofde hem steeds toen hij met de papieren en leugens afkwam en zij maar tekenen :S

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 24 feb 2010 20:52

dat is nu net het probleem, zij geloofde hem steeds toen hij met de papieren en leugens afkwam en zij maar tekenen :S
Verbaast me niets dat uw zus haar advocaat geen uitwegen ziet...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38771

#6 , 25 feb 2010 18:32

Probleem langs de andere kant aanpakken en uw zus beschermen.
Haar handelingsonbekwaam laten verklaren??

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#7 , 26 feb 2010 09:46

Overspel is niet strafbaar meer.
Overspel is al lang niet meer strafbaar,(was vroeger dacht ik zelfs alleen voor vrouwen strafbaar) maar is wel nog steeds een reden tot echtscheiding.
Diefstal tussen echtgenoten is evenmin strafbaar!
Laatst gewijzigd door Lex op 26 feb 2010 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#8 , 26 feb 2010 09:50

Probleem langs de andere kant aanpakken en uw zus beschermen.
Haar handelingsonbekwaam laten verklaren??
Als we iedereen die naïef of die liefdesblind is moeten handelsonbekwaam verklaren dan...(enfin, vul zelf maar)

Franciscus
Berichten: 38771

#9 , 26 feb 2010 10:13

Diefstal tss echtgenoten grond van verschoning.
En uiteraard weet ik dat ook. Kan een piste zijn als door het 'gedrag' van zus andere belangen (kinderen) in het gedrang komen.

Kan psychisch probleem zijn.

SXTC
Topic Starter
Berichten: 64

#10 , 26 feb 2010 19:12

dus eigenlijk is er geen manier om van de schuld te raken die hij mijn zus heeft aangedaan?

Ik moet zeggen dat het wettelijk wel eenvoudig is van iemand onrechtvaardig uit te buiten...

Ik dacht dat de wet en het gerecht 1 was maar blijkbaar zijn ze tegenovergestelden :(

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#11 , 26 feb 2010 19:22

dus eigenlijk is er geen manier om van de schuld te raken die hij mijn zus heeft aangedaan?

Ik moet zeggen dat het wettelijk wel eenvoudig is van iemand onrechtvaardig uit te buiten...

Ik dacht dat de wet en het gerecht 1 was maar blijkbaar zijn ze tegenovergestelden :(
Het gerecht past de wet toe. In dit geval het verbintenissenrecht. Spijtig genoeg geeft men zich niet altijd rekenschap van de mogelijke gevolgen van een handtekening onder een document.
Indien het gerecht niet consequent de wet zou toepassen dan zou niemand nog zekerheid hebben omtrent de waarde van een kontrakt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38771

#12 , 26 feb 2010 19:25

Paar puntjes op de i zetten

Ofwel is uw zus handelingsbekwaam en sluit zij die contracten af die zij wil met alle gevolgen van dien. Dan mag u dat slecht vinden maar daar ze rechtsgeldig alles mag doen wat ze wil dus ook in haar eigen ongeluk lopen is dat dan het einde van de lijn.

Ofwel is ze bedrogen en dan moet zij klacht - aangifte indienen en de bewijzen ( of het begin van bewijs) van het bedrog leveren ... indien ze dat niet doet .. einde van de lijn.

Ofwel is ze handelingsonbekwaam - gaat u als familie deze procedure opstarten voor de burgerlijke rechter of wel moet ze zelfs beschermd worden tegen haar eigen persoon - en valt het onder de wet op de geestelijke gezondheid ( kortweg collocatie - gewone procedure of collocatie dringende procedure) indien u dit niet doet eveneens einde van de lijn.

Stel je nu voor dat de overheid dat zomaar gaat beslissen dan leven we in een dictatoriaal regime.
U en uw zus zijn vrij in hun doen en laten.

Hoe spijtig dat u en ik dat misschien mogen vinden.

SXTC
Topic Starter
Berichten: 64

#13 , 05 mar 2010 08:53

wat heeft dit te maken met handelonbekwaam? Ze hebben haar juist de leiding gegeven omdat zij de omzet aanzienlijk heeft laten stijgen en ik denk dat dit juist de handel is.

Het feit dat zij zich heeft laten bedriegen ligt hem in de liefde, mijn ma heeft mijn pa op dezelfde manier vertrouwd. Tenzij je gaat beweren dat het "onbekwaam" is van een meisje te zijn want als het om liefde gaat plaatsen ze allemaal hun vertrouwen op ons mannen. Dat kan je ze niet kwalijk nemen. Maar er moet toch een wet zijn dat ze beschermt tegen leugen en bedrog in zo een geval. Ze moeten toch kunnen zien dat iemand onmogelijk zichzelf zo in de problemen zou plaatsen voor meneer zen materiaal waar zij niet mag aankomen.

L.B.
Berichten: 4

#14 , 05 mar 2010 09:58

"En cas de marriage, il trompe qui peut."

SXTC
Topic Starter
Berichten: 64

#15 , 05 mar 2010 19:37

mja L.B. in de meeste gevallen heb je idd gelijk. Ik heb me uiteraard een betere genomen die me nooit zou bedriegen, maar hoedanook maakt ze het leven wel niet eenvoudiger doordat je ze tevreden moet houden en dit terwijl ikzelf altijd tevreden ben :?

Mer enfin dat is een andere zaak.
In dit geval dan weer, we kunnen met deze rechtzaak wel aantonen waar dat geld naartoe is en aangezien alles 50/50 moet gedeeld worden denk ik niet dat de rechter het slikt dat iemand 2 miljoen afhaalt via bankcontact in -+ 3 maanden...

Terug naar “Andere”