pesten op het werk

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

pesten op het werk

#1 , 01 dec 2009 14:10

waar kun je terecht met klachten van pesten op het werk, er bestaat een vereniging sasam, maar het emailadres op hun site schijnt niet te werken en er is ook geen telefoonnummer op terug te vinden. Bij de vakbond zijn ze nogal onverschillig en willen ze de zaak niet echt behartigen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1
Berichten: 258

#2 , 01 dec 2009 19:00

Dag Kwispel,

normaliter is er een vertrouwenspersoon op het werk die hiervoor instaat.

mvg

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#3 , 01 dec 2009 19:26

Dag Kwispel,

normaliter is er een vertrouwenspersoon op het werk die hiervoor instaat.

mvg
niet als je in een klein bedrijf werkt met amper enkele collega's. Heb het nagegaan ( is niet voor mij persoonlijk)

Reclame

hendrik1
Berichten: 258

#4 , 01 dec 2009 19:32

Dag kwispel,

dan kan je (hij/zij) naar de arbeidsdokter gaan...
Indien er een degelijk management is, dan is dit echter niet nodig.
Naar de dokter gaan dus!(in dit geval wschlk)

mvg

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 03 dec 2009 10:26

“Art.32nonies.De werknemer die meent het voorwerp te zijn van geweld, pesterijen of ongewenst seksueel gedrag op het werk richt zich tot de preventieadviseur of de vertrouwenspersoon en kan bij deze personen een met redenen omklede klacht indienen volgens de voorwaarden en de nadere regels vastgesteld met toepassing van artikel 32quater, § 2. De in het eerste lid bedoelde werknemer kan zich eveneens richten tot de met het toezicht belaste ambtenaar bedoeld in artikel 80, die, overeenkomstig de wet van 16 november 1972 betreffende de arbeidsinspectie, onderzoekt of de werkgever de bepalingen van dit hoofdstuk alsook zijn uitvoeringsbesluiten naleeft.”(4 AUGUSTUS 1996. - Wet betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

3399AAaa
Berichten: 818

#6 , 03 dec 2009 21:39

De pestwet is een draak van een wet, krijgt enorm veel slechte kritiek bij professoren. Het slachtoffer komt er later nog slechter uit dan voorheen.

Ik meende een tijdje geleden ook in het Strafwetboek daar iets over te hebben gelezen. Dat zoek ik morgen even op.

Franciscus
Berichten: 38771

#7 , 04 dec 2009 18:14

pesten kan soms als stalking worden vervolgd.

JokeVC
Berichten: 3

#8 , 03 jan 2011 08:53

Dag iedereen

Ik ben op zoek naar iemand die gepest wordt/werd op het werk en hierover (anoniem) wil getuigen in het maandblad Psychologies.
Met uw informatie wordt discreet omgesprongen.

U kan me contacteren op joke@vancaesbroeck.be

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Joke

Terug naar “Andere”