Vergoeding laarzen

Judith1962
Topic Starter

Vergoeding laarzen

#1 , 24 nov 2009 10:30

Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Mijn dochter van 17 jaar oud heeft van een vriendin laarzen, zogenaamde Ugg's geleend.
Ze heeft deze een paar keer aan gehad en daarna zijn ze in de kast blijven liggen. Vorige week heeft zij ze terug gebracht.
Nu zegt haar vriendin dat er slijtage plekken op zitten die er daar voor nog niet op zaten, ook zou er een scheur in zitten.
Ze zegt dat de laarzen nieuw € 250 hebben gekost en ze eist nu van mijn dochter € 175.
Mijn dochter zegt dat die scheur er al in zat, en na even over en weer mailen geeft die vriendin dat ook toe en heeft ze haar eis verlaagd naar € 125.
Ik heb haar voorgesteld de laarzen naar de schoenmaker te brengen en te laten repareren op onze kosten, maar daar wil ze niks van horen.
Mijn dochter werkt in de weekeinden in een schoenenwinkel en heeft haar voorgesteld nieuwe laarzen te komen uitzoeken op haar kosten, maar ook dat wil ze niet.
Onder tussen hebben de meiden ruzie en praten niet meer met elkaar, er scheen ook nog wat oud zeer te zitten over en weer.
Mijn vraag is nu: is deze ex-vriendin redelijk in haar eis?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 24 nov 2009 14:27

Mijn vraag is nu: is deze ex-vriendin redelijk in haar eis?
Dat lijkt mij niet nee. Ten eerste weet je als je zoiets als laarzen uitleent dat ze zullen worden gebruikt en dat er bijgevolg slijtageplekken zouden kunnen ontstaan. Ten tweede heeft je dochter m.i. al voorstellen genoeg gedaan die allemaal afgewezen worden, wat er m.i. alleen maar kan op wijzen dat ex-vriendinnetje gewoon graag wat geld heeft en dat geld niet zal spenderen aan haar/nieuwe laarzen. Mijn idee? Stoppen met reageren.

Reclame

Terug naar “Andere”