BA verzekering van garage wil maar 50% vergoeden

SimonPatrickLuthier
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee
Locatie: Gent

BA verzekering van garage wil maar 50% vergoeden

#1 , 22 apr 2009 21:20

Beste,

Eind december 2008 werd mijn wagen voor herstelling van de ontsteking aangeboden bij een garagehouder.
Na herstelling heeft de garagehouder een proefrit gemaakt met de auto en tijdens die proefrit is de motor volledig stuk gegaan. (km stand = 40000km)
De invoerder wil niet meer tussenkomen, omdat de auto van 2001 te oud is, en de garagist die toegeeft een fout te hebben begaan kan maar 50% terugvorderen via zijn BA verzekeriing omdat de aangestelde expert oordeelt dat de vastgestelde schade aan de auto niet enkel tijdens de proefrit kan zijn ontstaan.

Moet ik mij tevreden stellen met het voorstel van de expert, of meen je dat ik vlot meer gelijk kan halen via een procedure.

Welke geschillencommisie kan ik hiervoor raadplegen?

Bij voorbaat dank voor je advies.
Ik ben een burger zonder enige juridische vorming, maar wil mij toch naar bestvermogen verdedigen , zodat ook recht voor mij kan geschieden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
steve&saskia
Berichten: 52

#2 , 23 apr 2009 05:50

Tja , ik zit hier ook met een beetje hetzelfde probleem hier 2 vragen lager onder die van jou.
Ben zelf ook automecanicien geweest en weet dat er heel veel onderdelen zijn die kapot kunnen gaan maar zowel bij mijn probleem als bij dat van u stel ik me wel vragen.

1 Je auto heeft 40.000 km en de motor is stuk. Dat kan normaal al niet er moet daar een serieuse fout ingezeten hebben.

2 Ne expert die die zegt dat die fout niet enkel tijdens de testrit kan zijn ontstaan ook al zegt je garagist een zware fout te hebben begaan waardoor de moteor misschien toch volledig kapot is.

3 Sinds wanneer is ne expert ook al garagist??? Heeft hij zijn overalleke aangedaan en die motor opengelegd en de grond van het probleem bekeken??? Want aan de buitenkant van ne motor kan je niet zien wat er vanbinnen is gebeurt.

4 Kan iets niet direct kapot springen misschien???

Die mannen zullen alles doen om niks of bijna niks te moeten betalen.
Lees eens de uitleg die De Heer Demoor bij mij schreef, niet dat je er misschien mee geholpen bent maar je weet maar nooit.

Ik heef het niet op in iedergeval.

Groetjes

Reclame

Terug naar “Andere”