Moeilijk te verstane (voor mij) zin uit een vonnis

@Lieve
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Moeilijk te verstane (voor mij) zin uit een vonnis

#1 , 15 jul 2022 12:35

Zegt voor recht dat de in het vonnis van 8 januari 2016 toegekende provisie van 2.500,00 euro in
mindering dient te worden gebracht van de in dit vonnis aan eiser toegekende bedragen meer de
negatieve intresten sedert de desgevallende betaling van deze provisie door verweerder.
Dit is een zin uit het vonnis.

Ik de hoofdsom van de schadevergoeding ontvangen van mijn verzekeringsinstelling. De dader is in schuldbemiddeling die afloop in 2024. Niet voor mij want het is lichamelijke schade. In schuldbemiddeling mogen ook geen intresten bijkomen. Nu is er al een pak intresten bijgekomen + die onbetaalde 2500€.
Van zijn advocaat kreeg ik vorig jaar een brief over wie de schuldeisers waren, in totaal ca. 101000€ schulden. Ik weet nie hoe of waarom maar die 2500€ zit daar bijgeteld + alle intresten.

Er was in een verzoek ingediend bij Slachtofferhulp maar ik krijg vandaag een brief van Slachtofferhulp dat het verzoek is afgewezen omdat mijn advocaat hen liet weten dat reeds vergoed was. Er staat wel nog een bedrag open van 4779€ open met intresten berekend tot 25 maart 2021, de schadevergoeding heb ik ontvangen op 9 juli 2021.

Dus...ik begrijp het niet.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding