nieuwe electrische auto in panne

bikewim
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

nieuwe electrische auto in panne

#1 , 07 mei 2022 10:18

ik heb in februari een nieuwe electrische auto gekocht die nu al een tweetal weken bij de garage staat en ik nog geen inzicht heb wanneer die klaar is,
de auto is aangekocht via huur aankoop via een leasemaatschappij waar ik nu wel de maandtarief voor betaal maar ik geen genot heb van de auto.is dit te verhalen, en ook heb ik niet veel vertrouwen meer in de aangekochte auto, is hier iets aan te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 mei 2022 12:24

Heb je hen al tenminste ervan op de hoogte gebracht dat je wagen buiten gebruik is en sedert wanneer, en de reden?

Jo23
Berichten: 382
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mei 2022 15:59

Bij de meeste leasing contracten heb je recht op een evenwaardige vervangwagen gedurende de periode van de herstelling. Kijk je contract na en ga in overleg met de leasing maatschappij, de garage en je verzekering om een passende oplossing te bekomen. Stel de garage in gebreke en eis een passende vergoeding voor elke dag tot de wagen terug hersteld is. Breng ook de invoerder op de hoogte en vraag dat ze het dossier opvolgen.

Reclame

Terug naar “Andere”