Tandarts Vraag

Rony46
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Tandarts Vraag

#1 , 25 feb 2022 20:39

Hallo,

Vroeger ging ik jaarlijks bij de zelfde tandarts langs voor mijn controle en dat was meestal wel in orde is 1 gaatje ofzo maar ik bleef maar pijn hebben aan mijn tanden. Na ongeveer 3 jaar ben ik bij een andere tandarts geweest die had gemeld dat ik 8 gaatjes had en waarvan 4 tanden moesten getrokken worden.
Ook werd mij verteld dat alle vullingen die ervoor werden gedaan slecht waren en opnieuw gedaan moesten worden.

Ik heb daardoor een totaal van 6 tanden moeten laten trekken en 8 opnieuw laten vullen, de schuld ligt toch bij de vorige tandarts voor het leveren van weinig kwaliteit? Want dit heeft behoorlijk wat geld gekost om dit terug inorde te krijgen voor mijn tanden.

Alvast Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12837

#2 , 25 feb 2022 20:41

Ik zie niet in hoe u gaat bewijzen dat de gaatjes er al waren toen u voor het laatst bij de eerste tandarts langsging?

ongelukbelaagd
Berichten: 516

#3 , 03 mar 2022 14:19

Ik zie niet in hoe u gaat bewijzen dat de gaatjes er al waren toen u voor het laatst bij de eerste tandarts langsging?
Dat moet toch wel mogelijk zien aan de hand van genomen foto's?

Reclame

LeenW
Berichten: 12837

#4 , 03 mar 2022 14:30

Ik zie niet in hoe u gaat bewijzen dat de gaatjes er al waren toen u voor het laatst bij de eerste tandarts langsging?
Dat moet toch wel mogelijk zien aan de hand van genomen foto's?
Ik kan mij vergissen, maar het nemen van foto's is volgens mij geen standaardhandeling?

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mar 2022 11:08

Hallo,

Vroeger ging ik jaarlijks bij de zelfde tandarts langs voor mijn controle en dat was meestal wel in orde is 1 gaatje ofzo maar ik bleef maar pijn hebben aan mijn tanden. Na ongeveer 3 jaar ben ik bij een andere tandarts geweest die had gemeld dat ik 8 gaatjes had en waarvan 4 tanden moesten getrokken worden.
Ook werd mij verteld dat alle vullingen die ervoor werden gedaan slecht waren en opnieuw gedaan moesten worden.

Ik heb daardoor een totaal van 6 tanden moeten laten trekken en 8 opnieuw laten vullen, de schuld ligt toch bij de vorige tandarts voor het leveren van weinig kwaliteit? Want dit heeft behoorlijk wat geld gekost om dit terug inorde te krijgen voor mijn tanden.

Alvast Bedankt
De zorgverlener aangetekend in gebreke stellen waarin u de terugbetaling vordert, wegens onzorgvuldige prestatie en aanhoudende pijn sinds de behandeling. Voeg er eventueel een verklaring en/of bevindingen aan toe van uw huidige tandarts.
.

bosprocureur
Berichten: 6857

#6 , 04 mar 2022 13:06

...
En bereid u voor op een mogelijks jaren durende discussie, zonder enige waarborg op resultaat... Die vrije beroepen hebben een (peperdure) verzekering voor het geval die fouten maken, en je staat dan niet tegenover een tandarts, maar tegenover een verzekering met een batterij advocaten.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 mar 2022 13:53

Bosprocureur schrijft:
> Die vrije beroepen hebben een (peperdure) verzekering

Die na een aansprakelijkheidsvordering sowieso nog fiks duurder zal worden. Dat is al een mooie treffer op zich.

TS kan zijn belangen wellicht kosteloos laten behartigen door zijn ziekenfonds of verzekering.
.

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 04 mar 2022 14:08

Als ik de tekst goed lees bestaat de kans dat TS drie jaar niet naar een tandarts is geweest?


Terug naar “Andere”