Fitness

Verh
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Fitness

#1 , 28 jan 2022 12:06

Geachte,

Ik ben sinds begin September 2021 lid van X.

De reden dat ik lid werd heb ik toen ook aan de manager uitgelegd was dat men een sauna had en omdat men yoga lessen gaf, maar men ook mee adverteerd op de website.
De manager vertelde mij dat men op dat moment nog geen yoga onderwijzer had maar dat deze lessen zeker in Oktober of November 2021 zouden beginnen.
Ik heb toen ook bevestigd dat ik nooit van de Gym gebruik maak omdat ik mijn cardio alleen buiten doe.
De manager heeft me een korting gegeven daar er geen yoga lessen zijn en ik alleen gebruik maak van de sauna.

Als men van de sauna gebruik maakt mag ik toch aan nemen dat je dan ook kunt douchen, nu zijn de douches sinds 20.11.2021 tot aan de dag van vandaag buiten gebruik.

Ik heb vandaag een aangetekende brief gestuurd om mijn abbonnement op tezeggen.

Min vraag is of dat deze redenen voldoende zijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 28 jan 2022 13:32

wat staat er in de algemene voorwaarden betreffende opzegging?

cesto
Berichten: 324

#3 , 28 jan 2022 14:13

wat staat er in de algemene voorwaarden betreffende opzegging?
Niet per se relevant volgens mij. TS wil zijn abonnement niet zomaar opzeggen volgens de algemene voorwaarden, maar wel omdat de dienstverlener de overeengekomen diensten niet verleent.
@Verh: heb je alles vooraf betaald, of betaal je je lidgeld elke maand?

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 28 jan 2022 18:12

wat staat er in de algemene voorwaarden betreffende opzegging?
Niet per se relevant volgens mij. TS wil zijn abonnement niet zomaar opzeggen volgens de algemene voorwaarden, maar wel omdat de dienstverlener de overeengekomen diensten niet verleent.
@Verh: heb je alles vooraf betaald, of betaal je je lidgeld elke maand?
is wel relevant, zeker als topic starter de uitbater nog niet eens in gebreke heeft gesteld via aangetekend schrijven aangaande het niet functioneren van de douches.

er is dan geen "bewijs" dat de uitbater op de hoogte was van een probleem, laat staan dat als deze niet hersteld zouden worden topic starter de overeenkomst zal opzeggen.

dan nog is maar de vraag of louter en alleen het niet functioneren van douches een gegronde reden is om een overeenkomst op te zeggen en of het gebruik er van wel in de overeenkomst staat

cesto
Berichten: 324

#5 , 28 jan 2022 18:38


is wel relevant, zeker als topic starter de uitbater nog niet eens in gebreke heeft gesteld via aangetekend schrijven aangaande het niet functioneren van de douches.

er is dan geen "bewijs" dat de uitbater op de hoogte was van een probleem, laat staan dat als deze niet hersteld zouden worden topic starter de overeenkomst zal opzeggen.

dan nog is maar de vraag of louter en alleen het niet functioneren van douches een gegronde reden is om een overeenkomst op te zeggen en of het gebruik er van wel in de overeenkomst staat
De uitbater van een fitnesszaal die niet weet dat de douches al 2 maanden buiten gebruik zijn?! Als het zo is kan het enkel gaan om een nalatige uitbater, maar goed…
Natuurlijk moet de uitbater eerst in gebreken gesteld worden, en het lijkt dat TS dit net gedaan heeft ook al specificeert hij de inhoud van die brief niet.
Wat de algemene voorwaarden betreft, daar staan er meestal bepalingen omtrent het opzeggingsrecht van de partijen (in principe van de klant), maar dit is een duidelijk geval van nalatigheid en gebrek in het verlenen en genieten van een dienst. Stel dat de klanten van die fitnesszaal volgens de overeenkomst geen opzeggingsrecht hebben, zou dit helemaal niet betekenen dat TS gelet op de omstandigheden verder moet blijven betalen.

cesto
Berichten: 324

#6 , 28 jan 2022 19:10

sorry, nog iets:
Uiteraard hoort het gebruik van de douches bij het gebruik van de fitnesszaal, om het even of die vermeld staan in de overeenkomst of niet. Het is hetzelfde om te zeggen dat je als gast in een hotel voor de slaapkamer betaalt maar niet noodzakelijkerwijze voor de badkamer hoewel je kamer er wel van voorzien is.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 28 jan 2022 20:54

Maar er moet wel een wettelijk bewijs zijn en dat wordt geleverd met een AS waarin alle elementen de gesprekken telefoontjes of mails in vermeld worden. Zo creëert men een begin van bewijs.

Verh
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 feb 2022 07:54

Ik betaal maandelijks, en ik beb de manager bij elk bezoek gewezen op het niet functioneren van de douches

puttemanp
Berichten: 613

#9 , 14 feb 2022 17:00

Is het niet zo dat sinds enige tijd, ivm. Corona maatregelen, het gebruik van douches in fitness/sport centra verboden is?

P.

Terug naar “Andere”