schade aanontkoppeling bedrijfswagen

Lucske
Topic Starter

schade aanontkoppeling bedrijfswagen

#1 , 21 jan 2009 10:32

Beste,

ik zit gekweld met een wagen probleem waarbij de werkgever de kosten op mij wil verhalen:

Mijn wagen is nog geen 2 jaar oud, en heeft een compleet vernietigde ontkoppeling.

op een maandag 15 december rij ik zoals gewooonlijk naar het werk, maar kom in de file te staan.
Na ongeveer 2 uur aanschuiven, kan ik doorrijden en blijkt dat het onkoppelingspedaal halverwege blijft hangen.
Na het terugtrekken van het pedaal met de tip van mijn voet rijdt de wagen wel weer normaal.
Ik heb zo enkele keren moeten ontkoppelen en kom, na 15 minuten, met 2 uur vertraging eindelijk op et werk.
's avonds rijdt de wagen weer zoals gewoonlijk, en beloof ik mezelf 's zaterdags naar de garage te gaan om toch het probleem met de ontkoppeling eens na te kijken.
Dinsdag en woensdag rij ik nog steeds normaal naar het werk, zonder enige hinder aan de ontkoppeling te merken.
Dan ineens, donderdagochtend, blijkt de ontkoppeling te blijven 'plakken'. De pedaal komt gewoon terug zoals het hoort, maar ik kan geen kracht meer geven op de wielen.
ik schuif dus naar de pechstrook en laat me takelen door de pechdienst.

De garagist kijkt de wagen na en stelt vast de de ontkoppeling volledig vernield is.

Deze verwittigde de leasingmaatschappij, welke een expert stuurde.
De garagist vertelde me dit weekend dat de expert langsgeweest was en de stukken slechts van op afstand bekeken heeft om zijn conclusie op te maken.

Nu zegt de leasingmaatschappij dat dit komt door een slecht gebruik van de wagen (ik ben reeds 20 jaar chauffeur, en heb nog nooit enig probleem gehad met wat dan ook omwille van mijn rijstijl), en de werkgever zegt dat de herstellingskost van meer dan 2000 euro excl BTW op mij zullen verhaald worden.
Kan hij dit zomaar doen?

ps een neef autotechnieker vertelde me ondertussen dat het soms gebeurd dat er een constructiefout is in de ontkoppeling waardoor deze sneller dan gewoonlijk uitslijt.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding