Barst gemeenschappelijke muur aansprakelijk?

cnthsnck
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Barst gemeenschappelijke muur aansprakelijk?

#1 , 26 nov 2020 19:55

Dag iedereen,

Bij deze heb ik een vraag of ik mij moet zorgen maken... Vorige week installeerden wij in onze slaapkamer een voorzetwand i.f.v. geluidsisolatie, deze voorzetwand staat dus voor de gemeenschappelijke muur met onze buur. De structuur van de voorzetwand bevestigden wij in onze eigen muren, plafond en vloer. Hiervoor gebruikten wij een boormachine en slagpluggen. Tegen de gemeenschappelijke muur stonden nog bestaande plinten, deze hebben wij met een handbeitel afgeslaan zodat we de voorzetwand zo dicht als mogelijk bij de gemeenschappelijke muur konden plaatsen, om zo weinig mogelijk plaats te verliezen.

Nu komt onze buur 2 weken later bij ons met foto's van deze gemeenschappelijke muur waarop te zien is dat er van boven tot beneden een barst loopt, volgens haar veroorzaakt door onze werken. Dit lijkt me vreemd omdat wij eigenlijk enkel met een handbeitel in de weer zijn geweest tegen de gemeenschappelijke muur. De rest van de ingrepen zijn in onze eigen zijwanden, vloer en plafond gebeurd met niet al te zware apparatuur. Ik vraag me af of dit genoeg trilling kan veroorzaakt hebben om bij haar zo een grote barst teweeg te brengen. Wat denken jullie?

Wat ik me afvraag is wat de verdere procedure hiervoor is? Kan ik hiervoor aanspraak maken op mijn brandverzekering als ik überhaupt in fout ben? Of dien ik hiervoor een familiale verzekering te raadplegen (die ik overigens niet heb)? Wat staat me te doen? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki
Berichten: 267

#2 , 27 nov 2020 07:00

dubbel

Reclame

Terug naar “Andere”