Bpost brief verloren

cat89
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bpost brief verloren

#1 , 25 okt 2020 13:45

Hallo,

Ik heb met bpost heel balangrijke papieren verstuurd met de post. Ik heb betaald voor aangetekent en xpres. Dus het koste uiteindelijk iets van 42 euro. Die papieren had mijn vader snel nodig. De deadline is al voorbij! Niet alleen dat, dat waren officiële papieren. Vertaler heeft 35 euro gekost, De ambassade heeft 30 euro per docuent gevraagd voor de legalisering. 35 + 90 + 42 = 167 euro kwijt in totaal! De post heeft ze nu verloren en zegt dat de dossier gesloten is. mag dat? Hoeveel geld mag ik terug vragen? Alleen de 42 euro? Of het volledige 167 euro? Of zelfs meer voor de schade dat ze hebben gedaan? want nu moet ik eigenlijk dat hele proces opnieuw doen en die waren heel belangrijk documenten en de deadline is ook al voorbij! Wat als die gestolen zijn en nu is mijn persoonlijke informatie in de handen van iemand anders? Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 25 okt 2020 13:48

Bpost is niet gekend om schade spontaan te vergoeden, ik denk dat u best een advocaat neemt om ze te dagvaarden.

Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2020 14:46

Klacht neerleggen wat wil zeggen dat je x aantal formulieren moet invullen. En dan maar hopen. Uit ervaring? Na 3 maanden krijg je een bericht vanuit Brussel dat ze de zaak aan het onderzoeken zijn. In twee gevallen kreeg ik m'n aangetekende brief terug na meer dan 6 maanden zonder verdere uitleg.Was wel beide keren het buitenland.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 25 okt 2020 14:48

Los van het feit dat Bpost verantwoordelijk is voor het ganse bedrag, even hun voorwaarden erbij nemen:

Bij verlies van een aangetekende zending, zonder extra verzekering, heeft de verzender recht op een forfait van 39 euro (aldus hun algemene voorwaarden).
Heb je dus een extra verzekering genomen?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 25 okt 2020 15:14

Werd die brief vanuit ons land verstuurd naar een ander land?
Of was het een interne post in België?

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 25 okt 2020 18:11

Bpost is niet gekend om schade spontaan te vergoeden, ik denk dat u best een advocaat neemt om ze te dagvaarden.
Advocaat voor een paar honderd euro terwijl de algemene voorwaarden van bPost geen significante schadevergoeding voorzien tenzij je verzekerd verzendt ... Denk niet dat de rechter zal volgen. ...

Dus helaas herbeginnen en verzekerd verzenden (met de bijhorende extra kosten)

Als je geluk hebt komt de zending nog boven water.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 26 okt 2020 16:11

Voor waardevolle of belangrijke dingen, NOOIT Bpost gebruiken ...

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 27 okt 2020 09:08

Voor waardevolle of belangrijke dingen, NOOIT Bpost gebruiken ...
Alle gekheid op een stokje, is er een wettelijk alternatief voor de gevallen dat er een aangetekende zending vereist is ? Een deurwaarder op pad sturen (als die dat al wil :) ) ?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 27 okt 2020 11:50

Ik heb vorige week de papieren voor de registratie van een huurovereenkomst aangetekend verzonden. Volgens de FOD kon dat via de gewone post maar die vertrouwde ik deze documenten niet toe. (alleen al wegens de tijd dat ik er diende in te steken voor het invullen) Een deel van de gevraagde info is totaal nutteloos. Men vraagt eerst uw rijksregisternummer en vlak erna uw geboortedatum. (staat al in dat rijksregister) Ook vraagt men het aantal verdiepingen en op welke verdieping contract het slaat. Welk nut heeft dat voor het kadaster.

Terug naar “Andere”