Huisdier vermist - flyers in brievenbus

SaarVdv
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huisdier vermist - flyers in brievenbus

#1 , 24 okt 2020 09:39

Beste,


Misschien een gekke vraag: mijn kat is vermist. Mag ik zelfgemaakte flyers in de brievenbussen van mijn buren steken met daarop een foto van mijn kat en de vraag me te contacteren moesten ze hem gevonden hebben?

Zijn er bepaalde zaken die op de flyer vermeld moeten staan? Mag de flyer ook in brievenbussen van mensen die geen reclame en ongeadresseerd drukwerk willen krijgen?


Alvast bedankt,


Saar

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 24 okt 2020 09:58

Je mag dat. Een brievenbus is bestemd om informatie door te spelen. Eigenlijk mag je het ook in een brievenbus waarvan de eigenaar meldt dat ie geen reclame of commercieel drukwerk wil krijgen. Want dat is je berichtje niet.

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2020 12:28

U moet uw "ware naam en woonplaats" er op vermelden.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 24 okt 2020 12:39

Vereist in sommige gemeenten voorafgaande toelating

nog meer info:

https://rechtenkrant.be/vijf-juridische ... an-flyers/

eylis
Berichten: 8840

#5 , 24 okt 2020 13:09

Even ter nuancering: een persoonlijk oproepje dat je kat vermist is, is gèèn marketing flyer....

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 24 okt 2020 13:16

Is er in uw buurt geen Hoplr - groep actief?

Gewoon daar eens vragen, heeft dikwijls resultaat.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 24 okt 2020 19:53

Ik dacht zelfs dat er nu een 'nationale databank' was ... uw dierenarts gaat dat zeker weten. Ook de Lokale politie maakt daarvan gebruik.

Terug naar “Andere”