tuinaannemer maak offerte en komt niet opdagen

lange047
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

tuinaannemer maak offerte en komt niet opdagen

#1 , 16 mar 2020 19:46

Beste

In december heb ik verschillende offertes opgevraagd bij tuinaannemers. Ik was akkoord gegaan met iemand uit mijn eigen streek. Offerte getekend en voorschot gestort. De werken ging binnen de 10 dagen klaar zijn nadat we een startdatum gingen kiezen.

Op 17 februari starten de werken. Ik zie niemand. Hij laat weten dat hij de volgende dag er gaat zijn. Op 18 februari werkt hij van 10.45 tot 17u. De dag erop komt hij weer niet, zijn personeel laat hem zitten zegt hij. De volgende dag komt hijzelf 2 uurtjes werken. En nadien niets meer. Ondertussen zijn we bijna een maand verder. Steeds nadat ik hem 's avonds opbel verteld hij smoesjes. Bij overmacht zegt hij steeds erbij. Hij heeft wel al zijn materiaal terug opgehaald terwijl we gaan werken waren.

Vorige week vrijdag stuurt hij een mailtje dat hij vandaag zeker gaat beginnen, dat zijn vrouw ziek is en nu door het coronavirus de kindjes thuis moet houden, maar alweer niemand gezien vandaag. Ik heb nu een einddatum gevraagd maar krijg geen antwoord, noch hij neemt zijn telefoon niet meer op.

Wat moet ik nu doen? Een aangetekend brief sturen? Naar gerecht stappen? Deurwaarder sturen? En dan moet ik telkens begripvol zijn voor hem. Ik wilde naar de balie van Veurne stappen om eerste advies te vragen, maar werken ze?

Bedankt voor wie antwoord.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding